آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیفت با نخ / لیفت صورت با نخ مونو لیفت چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفت صورت با نخ مونو لیفت چیست و چگونه انجام میشود؟

افتادگی پوست ، شل شدگی و از بین رفتن چربی‌ های زیر بافت پوست صورت از طبیعی‌ ترین و در عین حال نگران‌ کننده‌ ترین عوارضی است که در اثر افزایش سن اتفاق می‌ افتد. جوانسازی صورت با استفاده از لیفت با نخ مونو نوعی روش درمانی و زیبایی است که از آن برای کشیدن و سفت کردن پوست صورت استفاده می‌ کنند. این روش یکی از بهترین و جدیدترین تکنیک ها می باشد که با استفاده از نخ های مخصوصی انجام می شود. نخ‌ های Mono نخ‌ های صاف و بدون خار هستند که برای سفت کردن پوست استفاده می‌ شود. نخ‌ ها از مواد بخیه PDO ساخته شده‌اند که برای چندین دهه در جراحی برای بستن زخم‌ ها استفاده می‌شود. نخ مونو تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را در هر کجای پوست که قرار می‌ گیرند، تحریک می‌ کند. این امر باعث جوانسازی پوست می‌ شود. این روش درمانی برای سفت کردن بدون جراحی و یکی از جدیدترین فناوری‌های مورد تأیید FDA است.

آنچه در این مطلب میخوانید

نخ مونو چیست؟

نخ‌ های مونو یک مدل جدید در روش‌های لیفت صورت و زیبایی است که به تازگی محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است. این مدل نخ دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر نخ‌ های لیفت است و به همین دلیل ترجیح می‌ دهند که از این مدل استفاده کنند. نخ جوانساز مونو در ابتدا در کره جنوبی کشف شد و سپس در سراسر جهان استفاده شد. این یک نخ صاف و بدون خار است که کارگذاری آن در پوست صورت مزایای از جمله جوانسازی و تحریک کلاژن سازی را به دنبال دارد. کسانی که از این روش استفاده می کنند، اذعان دارند استفاده از نخ مونو لیفت موجب سفت شدن پوست صورت به مرور زمان و با تحریک کلاژن سازی شده است.

کاربرد نخ مونو

لیفت با نخ مونو می تواند در نواحی مختلف صورت و گردن صورت بگیرد. به طور کلی معمولاً لیفت روی نواحی زیر صورت می گیرد:

لیفت صورت با نخ مونو

مزایای نخ مونو

ویژگی نخ مونو لیفت

از جمله ویژگی های به کارگیری این نخ برای جوانسازی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه عملکرد نخ مونو

این یک روش کم تهاجمی است که در آن نخ‌های PDO با یک میکرو سوزن یا کانول به پوست فوقانی وارد می‌شوند. نخ‌ های رشته‌ ای PDO که در این درمان استفاده می‌ شوند با نخ‌ های خاردار سنتی که در درمان‌های دیگر برای لیفت بافت استفاده می‌ شوند، متفاوت هستند؛ زیرا لیفت، هدف کلیدی نخ مونو نیست. نخ‌ های مونو برای تقویت سفت شدن پوست طراحی شده‌اند. این نخ‌ ها به صورت شبکه ای به پوست وارد می‌ شوند تا حداکثر اثر سفت کنندگی حاصل شود. نخ‌ها پس از ورود به پوست به سنتز کلاژن می‌رسند که به نوبه خود منجر به سفت شدن و جوانسازی تدریجی پوست می‌ شود. لازم است که مجدد یادآوری شود این نخ‌ ها بر اساس طراحی، برای لیفت ساخته نشده‌ اند. آنها هیچ خاری برای چسبیدن به بافت ندارند. صاف هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که در داخل بدن باقی بمانند تا زمانی که جذب شوند.

بهترین برند نخ های مونو

کشور کره ی جنوبی پرچم دار تولید نخ در دنیا بوده و برند آکو لیفت نیز ساخت کشور کره ی جنوبی می باشد. نخ های این برند از جمله بهترین نخ های جهان بوده که دارای استانداردهای جهانی نیز می باشد

کار گذاری نخ مونو

معمولاً حدود 10 الی 30 نخ مونو لیفت برای درمان ناحیه خاصی از صورت و اتصال آن به ناحیه ای از پوست سر یا صورت استفاده می شود.

نحوه لیفت با نخ مونو

پس از معاینه پزشک به عنوان مرحله اول لیفت با نخ و تأیید صلاحیت شما نسبت به استفاده از این فرایند، سوراخ‌ های موردنظر برای عبور نخ از زیر پوست، روی صورت ایجاد می‌ شوند. سپس پروسه هدایت پوست و زاویه سازی صورت به زوایای مختلف برای هر یک از اعضای صورت به شکل جداگانه‌ای انجام می‌پذیرد؛ اما تقریباً همگی از یک فرایند مشخص برخوردار هستند. نخ لیفت در محل موردنیاز جایگذاری می‌شود و در انتها توسط پزشک یا تکنسین زیبایی به جهت مناسب هدایت می‌شوند تا چروک‌های موجود در صورت را از بین ببرند. در ادامه با جذب نخ در لایه میانی پوست و ترشح کلاژن و الاستین بیشتر، شادابی و طراوت مجدد به بافت پوست صورت باز می‌ گردد.

مراقب های بعد از لیفت با نخ مونو

ماندگاری نخ مونو

نخ‌ لیفت PDO به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که در طول زمان جذب شوند. بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که نتایج را 6 هفته پس از درمان با تشکیل کلاژن جدید مشاهده کنند. نتایج طی چند ماه آینده به توسعه خود ادامه خواهد داد و از 12 تا 18 ماه می‌ تواند ماندگاری داشته باشد.

معایب لیفت صورت با نخ مونو

هزینه لیفت صورت با نخ مونو

قیمت لیفت صورت با نخ مونو با توجه به تعداد نخ ها و نوع نخ استفاده شده، دستمزد پزشک، ناحیه تحت درمان و غیره مشخص می شود.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08