آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بلفاروپلاستی / بلفاروپلاستی پلک پایین؛ عوارض، مزایا و مراقبت های پس از عمل

بلفاروپلاستی پلک پایین؛ عوارض، مزایا و مراقبت های پس از عمل

بلفاروپلاستی پلک پایین، یک روش جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌ های پایین و رفع مشکلاتی نظیر پف، چروک یا افتادگی پوست انجام می‌شود. این جراحی به افرادی که به دنبال جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر رسیدن هستند، کمک می‌کند. با از بین بردن چربی اضافی و ترمیم پوست، بلفاروپلاستی می‌تواند تاثیر مثبتی بر چهره و اعتماد به نفس فرد داشته باشد. انتخاب جراح باتجربه و واجد شرایط، درک واقع‌بینانه از نتایج و عوارض احتمالی و پیروی دقیق از دستورات قبل و بعد از عمل، راه دستیابی به بهترین نتیجه است. این مقاله به بررسی جزئیات مختلف این روش، از جمله مراحل انجام آن، مراقبت‌های پس از عمل و پاسخ به سوالات متداول درباره‌ی بلفاروپلاستی پلک پایین می‌پردازد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین مزایای متعددی دارد که شامل موارد زیر است:

فرایند انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

در هنگام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، پس از انجام بی حسی، بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی کند و جراح با ایجاد برش روی پلک پایین اقدام به رفع عیوب آن می نماید. ایجاد برش در جراحی پلک پایین به دو صورت انجام می شود و به مهارت پزشک و تناسب آن با شرایط بیمار وابسته است:
1- برش از داخل پلک پایین
در این حالت جراح با ایجاد برش ظریفی داخل پلک پایین، چربی های انباشته شده داخل کیسه های زیر چشم را از لابلای عضلات و بافت ها با مهارت و دقت بیرون می کشد و یا گاهی جابجا می کند. میزان برداشت چربی بستگی به فرم چشم ها و صورت و نظر زیبایی شناختی پزشک دارد. بخیه ها در این نوع برش، بسیار ظریف و از نوع جذب شونده و انحلال پذیر هستند و چون برش از داخل بوده است هیچ رد زخم یا اسکاری باقی نمی ماند.
2- برش از روی پلک و روی پوست زیر مژه ها
بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه، روشی است که پزشک برش را از داخل ملتحمه انجام می‌دهد و اساس این جراحی جا به جایی چربی است. در واقع شامل برداشتن پوست اضافی و چربی زیر پوستی است که باعث ایجاد تورم‌های ناخوشایند در پلک‌ها می‌شود. زخم‌های جراحی به طرز ماهرانه‌ای در داخل چشم ایجاد می‌شوند و دیده نمی‌شوند. پس از برداشتن بافت اضافی، رگ‌های خونی منعقد می‌شوند.

بلفاروپلاستی پلک پایین در اصفهان

چه افرادی کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی پلک پایین هستند؟

اگر بیمار دارای پوست شل، افتادگی یا کیسه های پف کرده زیر چشم باشد، این روش می تواند به کاهش این عوارض ناخواسته کمک کند و چشم ها را جوان و شاداب کند. برای بیماران مهم است که قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین انتظارات واقع بینانه داشته باشند تا از نتایج خود راضی باشند. بهترین کاندید برای جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین افرادی هستند که شرایط زیر را دارند:

  1. از سلامت کلی برخوردار هستند.
  2. سیگار نمی کشند.
  3. هیچ عارضه چشمی جدی ندارند.
  4. بافت و عضله صورت سالمی دارند.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

مراحل عمل بلفاروپلاستی به گونه ای دنبال می‌شود که نتیجه آن همیشگی و مادام العمر باشد. اگرچه افتادگی پوست با افزایش سن بیشتر می‌شود و تاثیر آن نیز روی پلک‌ها وجود دارد؛ اما با انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی سالیان طولانی دچار ناهنجاری در پلک های خود نخواهید شد.

مراقبت‌های پس از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

برخی از مراقبت های عمل بلفاروپلاستی پلک پایین به شرح زیر است :

  1. کمپرس سرد اغلب برای کاهش تورم در 48 ساعت اول توصیه می شود و سپس کمپرس گرم توصیه می شود.
  2. پماد ملایم یا پماد آنتی بیوتیک چشمی (یا ترکیبی از استروئید یا آنتی بیوتیک) یا قطره برای اولین هفته بعد از عمل استفاده می شود.
  3. تا چند روز یا چند هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های شدید اجتناب شود.
  4. یک ویزیت بعدی در عرض یک هفته پس از جراحی برنامه ریزی شده است و بخیه های غیر قابل جذب 5 تا 7 روز پس از جراحی برداشته می شوند تا از جای بخیه و جای زخم زیاد جلوگیری شود.
  5. 3 الی 4 روز پس از جراحی استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
  6. داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را حتما در زمان های تعیین شده مصرف کنید.
  7. مصرف قلیان و سیگار را به مدت دو هفته برای جلوگیری از اختلال در روند بهبود، محدود کنید.
  8. تا دو هفته پس از جراحی پلک نباید خم شوید و وسایل سنگین بلند نکنید.
  9. به مدت دو هفته از استفاده لوازم آرایشی مربوط به چشم و اطراف آن خودداری نمایید.
  10. به مدت یک هفته از فعالیت هایی که موجب خشکی چشم می‌شوند خودداری نمایید.

انتظارات از نتایج بلفاروپلاستی پلک پایین

انتظارات از نتایج بلفاروپلاستی پلک پایین بسته به هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ اما به طور کلی می‌توان انتظار داشت که این جراحی به بهبود ظاهر چشم‌ها و اطراف آنها کمک کند. در ادامه به برخی از نتایج معمول در اثر بلفاروپلاستی پلک پایین اشاره شده است:

مقایسه بلفاروپلاستی پلک پایین با دیگر روش‌های جراحی پلک

مقایسه بلفاروپلاستی پلک پایین با دیگر روش‌های بلفاروپلاستی پلک پایین بدون برش می‌تواند به شما در انتخاب بهترین روش برای نیازها و اهدافتان کمک کند. در ادامه به چند روش متداول جراحی پلک و مقایسه آنها با بلفاروپلاستی پلک پایین می‌پردازیم:

بلفاروپلاستی

در این فرآیند که یک روش دائمی است، بازسازی پلک از طریق جراحی انجام می‌گیردکه به عنوان عمل زیبایی پلک نیز شناخته می‌شود. این عمل شامل برداشتن پوست، عضلات و چربی اضافی در پلک و اطراف آن است. انجام این عمل باعث بهبود دید و بازگردانی دامنه دید طبیعی می شود و ظاهر پلک ها، چشم و صورت را جوان تر و زیباتر نشان می دهد.

لیفت پلک با لیزر

بلفاروپلاستی با لیزر یک روش جدید برای بهبود شکل چشم است که با استفاده از تکنولوژی لیزر انجام می‌شود. در این روش، بافت‌های اضافی و پوست غیر ضروری در منطقه پلک‌ها حذف می‌شوند تا شکل چشم بهبود یابد و اعتماد به نفس بیشتری به بیمار داده شود.

پلاسما جت یا پلکسر

پلاسما جت پلک روشی مدرن در دنیای علم پزشکی است. این روش نوعی درمان کم‌تهاجمی است. پلاسما حالت چهارم ماده پس از جامد ، مایع ، گاز می باشد که منجر به تولید و انقباض کلاژن در پوست خواهد شد. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی پلاسماجت تاثیر شگرفی در جوانسازی ، کشیدن پوست، تحریک تولید کلاژن در اطراف چشم و رفع افتادگی پلک دارد.

لیفت پلک با نخ

لیفت با نخ شامل قرار دادن نخ هایی در زیر سطح پوست برای لیفت پلک چشم و رفع افتادگی پلک می‌شود. این روش از طریق تحریک تولید کلاژن جدید باعث بالا کشیدن و سفت کردن پوست می‌شود. این روش تنها به برش‌هایی بسیار کوچک نیاز دارد.

چگونه می‌ توان بهترین جراح بلفاروپلاستی را انتخاب کرد؟

مانند هر عمل جراحی دیگر انتخاب پزشک جراح اهمیت زیادی دارد. بررسی سوابق پزشک جراح و مرکز یا مطبی که عمل در آن انجام می شود بسیار حائز اهمیت است و می بایست بالاترین دقت را برای آن به کار بست. چند مرحله که می‌تواند به شما در این انتخاب کمک کند، به شرح زیر است:

عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین

برخی از عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین شامل موارد زیر هستند:

هزینه‌ بلفاروپلاستی پلک پایین

هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین اصفهان به عوامل مختلفی مانند دستمزد جراح، شدت عارضه، محل انجام عمل، نوع بیهوشی و سایر هزینه های جانبی بستگی دارد.

پرسش‌های متداول درباره‌ی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

1- آیا بلفاروپلاستی پلک پایین دردناک است؟
در روش‌های بلفاروپلاستی با بیهوشی و بی حسی، فرد مراجعه کننده در حین عمل دردی را احساس نمی‌کند و پس از عمل نیز دردی معمولا وجود ندارد.
2- دوره نقاهت بلفاروپلاستی پلک پایین چقدر است؟
معمولا حدود دو هفته طول می‌کشد تا بهبودی پس از بلفاروپلاستی انجام شود.
3- آیا عمل بلفاروپلاستی پلک پایین تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود یا بی‌حسی موضعی؟
جراحی پلک (بلفاروپلاستی) می‌تواند به دو روش با بیهوشی عمومی و با بی‌ حسی موضعی انجام شود.
4- چه زمانی می ‌توان به فعالیت ‌های روزمره بازگشت؟
اکثر افراد می‌توانند پس از دو هفته به فعالیت‌های عادی خود، مانند پیاده‌روی و ورزش‌های سبک، بازگردند.
نتیجه گیری
در پایان، بلفاروپلاستی پلک پایین می‌تواند راه‌حلی موثر برای جوان ‌تر کردن چهره و افزایش اعتماد به نفس باشد. این جراحی معمولا برای از بین بردن چربی‌های اضافی، پوست اضافی یا چین و چروک‌های ناحیه پلک پایین انجام می‌گیرد و می‌تواند به جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر رسیدن چهره کمک کند. در نهایت، مشاوره با پزشک با تجربه و مجرب ، راه موفقیت در دستیابی به نتایج مطلوب است. با آگاهی از مراحل جراحی، مراقبت‌های پس از آن و انتظارات واقعی، می‌توانید تصمیمی آگاهانه برای انجام این عمل زیبایی بگیرید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

بهترین روش درمان جای جوش، لیزر فرکشنال CO2بهترین روش درمان جای جوش، لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 به عنوان یک روش نوین و پیشرفته در درمان جای جوش، با استفاده از فناوری لیزر، به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌ کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-25

پی آر پی مو؛ مزایا، ماندگاری و قیمتپی آر پی مو؛ مزایا، ماندگاری و قیمت

پی آر پی مو نه تنها برای افرادی که در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند موثر است، بلکه به عنوان یک روش پیشگیرانه برای حفظ و تقویت موها نیز شناخته می‌شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18

بلفاروپلاستی پلک پایین؛ عوارض، مزایا و مراقبت های پس از عملبلفاروپلاستی پلک پایین؛ عوارض، مزایا و مراقبت های پس از عمل

بلفاروپلاستی پلک پایین، یک روش جراحی زیبایی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌ های پایین و رفع مشکلاتی نظیر پف، چروک یا افتادگی پوست انجام می‌شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14