آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بلفاروپلاستی / آیا بلفاروپلاستی دائمی است؟

آیا بلفاروپلاستی دائمی است؟

با افزایش سن، پوست پلک‌ تغییر حالت داده و افتاده می‌شود در نتیجه زیبایی را تحت تأثیر قرار داده و حتی می‌تواند بر بینایی فرد هم تأثیر بگذارد؛ زیرا محدوده بینایی را کم می‌کند. برخی افراد هم به صورت ژنتیکی در زیر پوست پلک آنها، مقدار نسبتاً زیادی چربی وجود دارد. روشی که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود بلفاروپلاستی است. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که سال های زیادی طول می کشد تا پلک بعد از عمل به حالت اولیه خود بازگردد؛ اما ممکن است فرد مجدد دچار افتادگی‌ پلک شود و این عمل بازگشت داشته باشد. اگر در سن پایین برای بلفاروپلاستی اقدام کنید، به مرور و با بالا رفتن سن شاهد شل شدن پوست و چروک شدن اطراف چشم‌ ها خواهید بود. این شل شدن پوست، دوباره روی پلک‌ها یا زیر آنها را متورم می‌ کند و مجدداً باید برای بلفاروپلاستی اقدام کنید. تخصص پزشک و روشی که برای جراحی پلک انتخاب می‌کنید هم در ماندگاری این عمل زیبایی تأثیرگذار است. در صورتی که پزشکتان تمام پوست‌ ها، چربی‌ ها و عضلات اضافه را برندارد، یا اینکه بخیه زدن و … را به خوبی انجام ندهد، به احتمال زیاد نیاز به جراحی ترمیمی خواهید داشت. در نتیجه تنها در صورتی می‌توانید روی همیشگی بودن درمان افتادگی پلک‌ هایتان حساب کنید که پزشک حرفه‌ ای در سن مناسب و روش مناسب عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را برایتان انجام دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل بلفاروپلاستی در چه مواردی انجام می شود؟

بلفاروپلاستی بیشتر برای افرادی مفید خواهد بود که در اثر رسوب چربی در پلک ها دچار اختلال دید می شوند. این عمل همچنین برای جوانسازی پلک های بالا و پایین، برطرف کردن کیسه های زیر چشم و سفت کردن پوست شل اطراف چشم انجام می شود.

آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت دارد؟

جراحی بلفاروپلاستی تقریباً یک عمل زیبایی دائمی و بدون بازگشت محسوب می ‌شود. این عمل زیبایی به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است در برخی افراد امکان بازگشت جزئی وجود داشته باشد. این افراد پس از گذشت مدت زمانی مجبور به جراحی مجدد خواهند بود. بیش از 90 درصد افرادی که این عمل را انجام می دهند، یک نتیجه دائمی مشاهده خواهند کرد که شاید سالها زیبایی و درشتی چشمانشان همانگونه حفظ می شود. بلفاروپلاستی اثرات پیری که در گذشته موجب افتادگی پلک شده است را به طور کامل از بین می‌برد؛ اما تاثیری روی فرایند پیری در آینده ندارد، بنابراین هر چه سن افراد افزایش پیدا کند، احتمال اینکه پیری مجدداً باعث افتادگی پلک‌ها شود بسیار زیاد است.

دو عامل مهم در ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

دو عامل مهم در ماندگاری عمل بلفاروپلاستی عبارتند از:
سن بیمار:
بسیاری از افراد در سنین پایین اقدام به عمل بلفاروپلاستی می‌کنند. این افراد به مرور زمان با افزایش سن ممکن است باز هم دچار شل شدن پوست و افتادگی پلک شوند، بنابراین اگر این افراد در جلسات مشاوره از پزشک خود بپرسند که آیا عمل پلک بازگشت دارد یا خیر؟ با این پاسخ روبرو خواهند شد که شما در سنین بالا بازهم ممکن است دچار افتادگی پلک و عمل مجدد شوید.
تخصص پزشک:
یکی دیگر از عواملی که روی ماندگاری و دائمی بودن جراحی پلک تأثیرگذار است، تخصص پزشک خواهد بود. در این صورت شما باید یک پزشک کاربلد و با تجربه را انتخاب کنید. در صورتی که پزشک تخصص کافی نداشته باشد و به میزان لازم چربی، عضلات و پوست اضافی پلک را برندارد یا به درستی پوست را بخیه را انجام ندهد، ماندگاری این عمل کم خواهد شد و بیمار مجبور به انجام مجدد بلفاروپلاستی خواهد شد.

آیا نتایج بلفاروپلاستی دائمی است؟

آیا عمل پلک چشم یا بلفاروپلاستی نتایج دائمی دارد؟

با بلفاروپلاستی پوست و بافت اضافی پلک فوقانی با جراحی برداشته می‌شود و دوباره تشکیل نمی‌شود. با این حال، البته درمان نمی‌تواند روند طبیعی پیری را به طور کامل متوقف کند. این بدان معنی است که پوست پلک فوقانی می‌تواند به مرور زمان دوباره آویزان شود. نتیجه لیفت پلک بالا که به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود حدود ده سال ماندگاری دارد. در بدترین شرایط و مراقبت بعد از عمل، نتیجه لیفت پلک معمولاً حدود 10 تا 15 سال و اغلب طولانی‌تر باقی می‌ ماند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08