آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی به سینه؛مزایا،عوارض و مراحل

تزریق چربی به سینه؛مزایا،عوارض و مراحل

تزریق چربی به سینه روشی نوین و کم‌ تهاجمی برای بزرگ کردن یا بازسازی سینه است که در آن از چربی بدن خود فرد به عنوان ماده‌ی تزریقی استفاده می‌شود. این فرآیند شامل استخراج چربی از نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلوها یا ران‌ ها و سپس تصفیه و تزریق آن به سینه‌ها می‌ باشد. این روش نه تنها به افزایش حجم و بهبود شکل سینه‌ها کمک می‌کند، بلکه با استفاده از چربی طبیعی بدن، نتایج بسیار طبیعی‌تری در مقایسه با ایمپلنت‌های سنتی ارائه می‌دهد. با تکنیک تزریق چربی به سینه ‌ها، دیگر نیازی به جراحی کاشت پروتز نیست. در این تکنیک، چربی‌ هایی که با لیپوساکشن برداشته می‌شود، برای افزایش حجم سینه دوباره به سینه‌ها تزریق می‌شود. چربی تزریق شده یک بافت زنده است و موجب بزرگ شدن سینه با ظاهری بسیار طبیعی می‌شود.تزریق چربی به سینه به دلیل ریسک کمتر واکنش‌های آلرژیک و ماندگاری طولانی‌مدت به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در زمینه زیبایی سینه تبدیل شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی به سینه چیست؟

با توجه به اینکه در روش تزریق چربی از چربی‌ های بدن خود بیمار استفاده می‌شود، بنابراین هیچ گونه عوارض جانبی و یا حساسیتی وجود نخواهد داشت.
در روش افزایش حجم سینه با چربی هیچ برشی در سینه ایجاد نمی‌شود.
دوران نقاهت پس از تزریق چربی نسبت به روش جراحی بسیار کمتر می‌باشد.
با لیپوساکشن از قسمت‌های مختلف بدن می‌توانید فرم دلخواه بدن را علاوه بر سینه در سایر قسمت‌ها نیز داشته باشید.
از دیگر مزایای تزریق چربی به سینه این است که ظاهر سینه پس از تزریق چربی طبیعی خواهد بود و هنگام لمس، بافتی نرم مانند بافت سینه را حس خواهید کرد.

مراحل تزریق چربی به سینه

استخراج چربی : بعد از این که پزشک متخصص به طور کامل شما را معاینه کرد و مشخص کرد که برای داشتن سینه های خوش فرم، به چقدر چربی نیاز دارید، محل استخراج چربی را تعیین می‌کند. پزشک می‌تواند با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، چربی مورد نیاز را از یکی از بخش های بدن که چربی دارند، مثل شکم، پهلوها و یا ران ها برداشت کند. به طور کلی، محل برداشت چربی می‌تواند از هر جای بدن باشد که مقدار قابل توجهی چربی دارد و با برداشتن این چربی، آسیب نمی‌بیند.
جداسازی چربی از مواد دیگر : برای گرفتن ناخالصی ها، چربی برداشت شده را با استفاده از سانتریفیوژ کاملاً خالص می‌کنند. این دستگاه باعث می‌شود که چربی بدن از مایعات موجود در آن به طور کامل جدا شود.
تزریق چربی در ناحیه سینه : بعد از این که چربی برای تزریق چربی به سینه ها آماده شد، آن را با استفاده از سرنگ مخصوص و بسیار باریکی به نام کانولا به محل مورد نظر تزریق می‌کنند.

تزریق چربی به سینه

مقایسه تزریق چربی به سینه با ایمپلنت

جراحی پروتز سینه
پروتز سینه یک جراحی برای تغییر شکل و انداره سینه زنان است. در این روش پزشک یک برش در زیر بغل، هاله سینه یا چین سینه می زند. پزشک در مرحله بعد پروتز را در زیر بافت سینه یا عضله سینه قرار می دهد. در مرحله آخر برش ایجاد شده را با بخیه می بندد.
تزریق چربی به سینه
تزریق چربی به سینه روش دیگری برای افزایش حجم و فرم دهی به سینه ها است. در تزریق چربی به سینه با لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن مانند شکم، ران و باسن، چربی کشیده می شود. در مرحله بعد چربی استخراج شده در سانتریفیوژ قرار داده می شود و ناخالصی های آن جدا می شود. در نهایت چربی تصفیه شده به سینه تزریق می شود.
در مقایسه تزریق چربی و پروتز از لحاظ ماندگاری، پروتزهای سینه مقدار دوام بیشتری نسبت به چربی دارند.
جراحی پروتز سینه عملی سخت تر و پیچیده تر از تزریق چربی است. در فرایند عمل پروتز سینه برش هایی در ناحیه سینه می خورد که فرآیند بهبودی را طولانی تر می کند. با مقایسه دوره نقاهت این دو روش می توانیم بگوییم دوره نقاهت پروتز سینه بیشتر از تزریق چربی به سینه است. پروتز سینه یک دوره بهبودی 4 تا 6 هفته ای دارد. دوره نقاهت تزریق چربی 2 تا 3 هفته است.
تزریق چربی به سینه برای بهبود فرم به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می شود؛ اما پروتز سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. میزان درد بعد از عمل در تزریق چربی به سینه نسبت به جراحی پروتز سینه کمتر است. شما با تزریق چربی به سینه بعد از عمل درد خفیفی را احساس خواهید کرد. در پروتز سینه این درد متوسط تا شدید خواهد بود. به طور معمول با مصرف مسکن تا حدی می توانید درد هر دو روش را کنترل کنید.
خطر انتقال چربی به سینه کمتر از جاگذاری پروتز در سینه است. چربی یک بافت طبیعی است که از بدن خود فرد گرفته می شود و زمانی که به سینه انتقال داده می شود احتمال واکنش آلرژیک بدن به آن کم است در حالی که پروتز سینه یک شیء خارجی است که در بدن قرار داده می شود و احتمال واکنش نشان دادن بدن به آن وجود دارد.
هزینه تزریق چربی به سینه کمتر از جراحی پروتز سینه است.
در تزریق چربی بلافاصله با تمام شدن فرایند تزریق می توانید کلینیک را ترک کنید؛ اما در پروتز سینه ممکن است فردای عمل مرخص شوید.
در روش پروتز سینه حجم سینه ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند؛ اما در تزریق چربی حجم سینه می تواند به صورت جزئی تا متوسط تغییر کند. نتایج تزریق چربی به سینه طبیعی تر از نتایج پروتز سینه است.

در روش تزریق چربی نیازی به وجود جسم خارجی مانند پروتز در سینه نخواهد بود.
عمل تزریق چربی با استفاده از بافت بدن خود بیمار صورت می گیرد و به همین دلیل ایجاد کپسول و عوارض ناشی از آن که می تواند در استفاده از پروتز به وجود آید، در روش تزریق چربی به سینه ایجاد نمی شود.
امکان سوراخ شدن و یا خالی شدن بافت تزریق شده در تزریق چربی همانند پروتز سینه وجود ندارد.
تزریق چربی از پروتز سینه سبک تر است و همچنین دوران نقاهت آن نیز کوتاه تر است.
مقداری که این تزریق باعث می شود سینه بزرگ شود از یک تا دو CUP است در صورتی که پروتز سایز های متفاوتی دارد.
چربی به خودی خود شکل خاصی ندارد و برای شکل دهی به سینه محدودیت ایجاد می کند. این درحالی است که پروتز خود دارای شکل خاصی است.
تزریق چربی باعث اصلاح آویزان بودن یا تغییر در محل نوک سینه (رفع افتادگی) نمی شود در حالی که پروتزها پوست سینه را می کشند و ظاهر سینه را برای افرادی که سینه های کوچک و یا بد شکل دارند بهبود می بخشند. بنابراین استفاده از درمان مناسب با توجه به فرم سینه ها و نتیجه مورد انتظار برای بانوان با مشاوره جراح متخصص زیبایی انجام می شود.
با تزریق چربی به سینه و تغییرات وزن ممکن است نتایج، دچار تغییر شود.
کسانی که اقدام به پروتز سینه کرده اند تداخلی در روند شیردهی به فرزندشان ایجاد نمی شود؛ اما تزریق چربی به سینه و شیردهی از مواردی است که بر نتایج مطلوب، اثر گذار است.

تزریق فیلر به سینه

یکی از روش‌های حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه‌ها، تزریق فیلر سینه است. در این روش بعد از معاینه توسط پزشک و بررسی توقع شما از نتیجه تزریق، مقدار ژل یا همان فیلر مورد نیاز مشخص شده و مناطق روی سینه علامت گذاری می‌شوند. سپس فیلر از طریق سرنگ مخصوص در مناطق علامت‌گذاری شده تزریق می‌شود و توسط پزشک متخصص ماساژ داده می‌شود تا در محل مورد نظر به خوبی فیکس شود . فرآیند تزریق معمولاً بین 20 الی 40 دقیقه زمان می‌برد و به منظور اینکه حین تزریق دردی احساس نکنید، پیش از اقدام به تزریق، در محل مورد نظر، مواد بی حسی اعمال می‌شود. پس از اتمام فرآیند تزریق، حدود 60 الی 70 درصد نتایج قابل مشاهده است و نتیجه نهایی حدوداً دو هفته پس از تزریق مشخص می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید برای ترمیم به پزشک مراجعه نمایید. این روش کم‌ریسک‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین روش ممکن برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه است و موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، بر پایه هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و کاملاً با بدن سازگار است.
تزریق چربی به سینه
در این روش، مقدار چربی مورد نیاز از یکی از بخش‌های بدن شما، معمولاً شکم، ران و یا باسن، استخراج شده و در پس از تصفیه و آماده سازی در محل مورد نظر تزریق می‌شود. این روش در مقایسه با تزریق فیلر، تهاجمی‌تر است و دو مرحله دارد که مرحله اول استخراج چربی و مرحله دوم تزریق مجدد است. فرآیند تزریق چربی حدوداً 60 الی 90 دقیقه زمان نیاز دارد و لازم است بی حسی موضعی و در برخی موارد بیهوشی موضعی صورت گیرد. از آنجایی که چربی مورد نیاز از بدن شما برداشته می‌شود، عوارض جانبی خاصی وجود ندارد و سازگاری کامل با بدن وجود دارد. دوره نقاهت پس از تزریق نسبتاً طولانی است و لازم است در این دوره مراقبت‌های بعد از تزریق بسیار جدی رعایت شود.

ماندگاری تزریق چربی به سینه

به طور کلی، می‌توان گفت که ماندگاری تزریق چربی به سینه بین 3 تا 5 سال است؛ اما در برخی موارد، ممکن است تا 10 سال یا بیشتر نیز ماندگاری داشته باشد.

مراقبت های پس از تزریق چربی به سینه

نتیجه نهایی تزریقی چربی به سینه چه زمانی قابل مشاهده است؟

تقریبا 6 ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی از تزریق حاصل شود.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به سینه

البته باید به این نکته توجه داشته باشید فقط کسانی می‌توانند از این شیوه جراحی استفاده کنند که وضعیت سلامت مطلوبی داشته باشند و به بیماری‌های قلب و عروق مبتلا نباشند. همچنین تزریق چربی به سینه و بارداری نیز از شرایطی است که باید از این روش خودداری کرد. تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند بر اندازه و شکل سینه‌ها تأثیر بگذارد و پیش‌بینی نتایج طولانی‌مدت این روش را دشوار کند.

از تزریق چربی به سینه چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

با این که تزریق چربی به سینه، روش انتخابی در حجم دهی و فرم دهی سینه ها است؛ اما محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، برخی سلول های چربی بعد از تزریق زنده نمی مانند، در نتیجه افرادی که خواهان انجام این روش هستند، باید انتظارات واقع بینانه ای از نتایج تزریق چربی به سینه داشته باشند. بهترین گزینه برای انجام تزریق چربی به سینه بدون جراحی ، بیمارانی هستند که خواهان بهبود فرم و اندازه سینه های خود هستند، مزایا و معایب جراحی را سبک سنگین کرده اند، انتظارات منطقی دارند و در سلامت کامل بدنی به سر می برند.

معایب تزریق چربی به سینه

از عوارض تزریق چربی به سینه می‌توان از جذب چربی توسط بدن نام برد. اگر میزان جذب چربی تزریق شده در سینه زیاد باشد کیفیت پایین می‌آید و نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.
عارضه دیگر عبارت است از خطر تبدیل شدن به چربی سخت و ناصاف، که گاهی اوقات به دلایل ناشناخته رخ می‌دهد.
عدم تقارن یکی دیگر از خطرات بالقوه می‌باشد که وابسته به مهارت پزشک در انجام این روش است. این عدم تقارن قابل اصلاح است.
عفونت در محل تزریق، از ریسک های دیگر است.
آمبولی چربی، هر چند نادر است؛ اما یک عارضه بسیار جدی است. این مورد می‌تواند منجر به سکته مغزی، حمله قلبی و حتی مرگ شود.
کلسیفیکاسیون چربی در پستان یک عارضه احتمالی دیگر است و باعث می‌شود که سینه سخت و ناصاف شود، این کلسیفیکاسیون می‌تواند نتایج ماموگرافی را به اشتباه بیاندازد. منطقه کلسیفیه ممکن است توده های سرطانی را در عکس ماموگرافی مخفی کند.

هزینه‌های تزریق چربی به سینه به چه عواملی وابسته است؟

هزینه تزریق چربی به سینه بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجربه جراح و تکنیک های خاص مورد استفاده در طول عمل می‌تواند متفاوت باشد.

سوالات متداول درباره تزریق چربی به سینه

1- چربی برای تزریق به سینه از کجا برداشته میشه‌؟

چربی مورد نیاز را از یکی از بخش های بدن که چربی دارند، مثل شکم، پهلوها و یا ران ها برداشت می کنند.

2- آیا نتیجه‌ ی تزریق چربی به سینه طبیعی به نظر می‌ رسه؟

چربی تزریق شده یک بافت زنده است و موجب بزرگ شدن سینه با ظاهری بسیار طبیعی می‌شود.

3- آیا تزریق چربی به سینه درد داره؟

به دلیل اینکه برای انجام این عمل فرد بیمار در معرض بیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی قرار می‌گیرد در حین عمل دردی را احساس نمی‌کند؛ اما بعد از عمل و از بین رفتن آثار بیهوشی ممکن است فرد به مقدار کمی احساس درد کند که در این صورت می‌توان از مسکن‌ها برای کاهش درد استفاده کرد.

4- بعد از تزریق چربی به سینه چه زمانی طول میکشد که بهبودی کامل حاصل شود؟

برای بهبود و ریکاوری پس از انتقال چربی به سینه معمولاً به زمانی بین چند روز تا چند هفته نیاز است. این مدت زمان می تواند بسته به عوامل مختلفی مانند میزان چربی تزریق شده، سلامت کلی بیمار، و تکنیک های استفاده شده توسط جراح تغییر کند.

5- آیا تزریق چربی به سینه نیاز به ترمیم مجدد داره؟

تقریباً یک سال بعد از تزریق چربی به سینه برای جوانسازی ، سینه ها به فرم نهایی خود می رسند و نیازی به ترمیم و تزریق مجدد چربی نیست. با این حال ممکن است شکل و فرم سینه ها تا حدودی دچار تغییر تحول شده و یا سینه ها دچار افتادگی شوند.

6- آیا تزریق چربی به سینه می ‌تونه جایگزین ایمپلنت بشه؟

تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه یک جایگزین کم تهاجمی برای ایمپلنت است. با استفاده از این روش، می‌توان حجم سینه را افزایش داده، شکل آن را بهبود بخشیده و اندازه‌ی آن را تنظیم کرد، همچنین معایب جراحی های سینه مانند ایجاد جراحی، خطر عفونت و مدت بازیابی طولانی را کاهش داد.

7- آیا تزیق چربی به سینه برای بازسازی سینه بعد از برداشتن بافت سرطانی مناسبه؟

بازسازی سینه با تزریق چربی از روش هایی است که بعد از برداشتن بافت سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در افرادی که دچار تخلیه و فرورفتگی سینه شده اند مناسب است و می‌توان فرم ایده آل و مناسبی را برای سینه آسیب دیده ایجاد نمود.

8- چقدر از چربی تزریق به سینه شده ممکنه جذب بدن بشه؟

در ابتدای بعد از عمل، تقریباً بین 30 تا 40 درصد از چربی تزریق شده توسط بدن جذب می‌شود.

نتیجه گیری

تزریق چربی به سینه با استفاده از چربی بدن خود فرد، گزینه‌ای طبیعی و مؤثر برای افزایش حجم و بهبود شکل سینه‌ها است که با نتایج ظاهری طبیعی و ریسک کمتر عوارض همراه است. در این روش با تزریق چربی، ظاهر پستان‌ها بهبود پیدا می‌کند و انحنای غیر طبیعی از تزریق چربی هم اصلاح می‌شود. این روش، به لطف توانایی ترکیب اثرات زیبایی و بازسازی همزمان، به‌عنوان یک انتخاب محبوب برای افرادی که به دنبال رویکردی کم‌تهاجمی هستند، مطرح شده است. در این روش از تزریق چربی از نقاط دیگر بدن مانند ران، باسن یا شکم به سینه استفاده می‌کند تا حجم و شکل آنها را بهبود بخشد، در عین حال از جراحی بزرگ و مخاطرات آن اجتناب می‌کند. با این وجود، مشاوره با یک متخصص مجرب و بررسی دقیق انتظارات و شرایط شخصی برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است.

همچنین بخوانید : تزریق چربی به صورت لاغر


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08