آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم

تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم

چین و چروک پیشانی جزء مشکلات رایجی بوده که به دلایل مختلف ظاهر می شود. ایجاد خطوط ریز و درشت باعث شده تا زیبایی پوست تا حد زیادی تضعیف شود. بوتاکس ، بهترین درمان برای از بین بردن چین و چروک پیشانی و خط اخم بوده و پوست به این روش کم تهاجمی واکنش خوبی نشان می دهد. بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند. مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث کنترل ریلکسیشن و انقباض عضلات می شود. بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند .

آنچه در این مطلب میخوانید

علت چروک و خطوط پیشانی و اخم

همانند دیگر بخش‌های صورت و بدن ، روند پیری روی پوست پیشانی هم تأثیر می‌ گذارد. مهم‌ ترین علت ایجاد چروک پوست در این ناحیه افزایش سن است؛ اما نمی‌ توان عوامل دیگر را نادیده گرفت. از دلایل چروک پیشانی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید تزریق بوتاکس خطوط اخم و چروک پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم

نحوه بوتاکس خط اخم و پیشانی

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس خط اخم و پیشانی

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس خط اخم و پیشانی

بوتاکس خط اخم و پیشانی مناسب چه افرادی است؟

استفاده از این روش منوط به شرایط شما و تشخیص پزشک متخصص است. برای اینکه بتوانید از مزایای بوتاکس خط اخم بهره‌ مند شوید، بهتر است با پزشک متخصص خود در مورد شرایط پزشکی، داروهایی که مصرف می ‌کنید و انتظارات خود صحبت کنید. پزشک متخصص، در جلسات مشاوره، وضعیت سلامت کلی و همچنین کیفیت پوست شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بر اساس نتایج به دست آمده، به شما پیشنهاد‌ هایی برای رفع چین و چروک‌ های پیشانی می ‌دهد. اگر بوتاکس خط اخم، با شرایط شما سازگاری داشته باشد، پزشک متخصص می ‌تواند این روش را برای شما توصیه کند. افرادی که دارای چین و چروک متوسطی هستند می توانند با تزریق بوتاکس چهره ی خود را جوان تر کنند؛ اما افرادی که چین و چروک آنها قدیمی و بسیار عمیق می باشد باید با تزریق ژل این مشکل را حل نمایند.

سن مناسب تزریق بوتاکس خطوط پیشانی و اخم

به توصیه متخصصین پوست، تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست؛ اما افراد بالای 18 سال بدون هیچ محدودیت می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند.

آیا روش تزریق بوتاکس زنان و مردان متفاوت است؟

تزریق بوتاکس پیشانی آقایان مانند زنان است و تنها تفاوت در میزان مورد استفاده است که پوست آقایان معمولاً ضخیم‌ تر است.

آیا در دوران قاعدگی می‌توان بوتاکس‌ پیشانی انجام داد؟

هیچ منعی برای تزریق بوتاکس پیشانی در پریودی وجود ندارد. شاید به دلیل تغییرات هورمونی و ضعف بدن در این دوره نسبت به درد کمی حساس‌تر شوید یا کبودی بیشتری را تجربه کنید؛ اما به طور کلی سیکل قاعدگی تأثیری بر روند تزریق ندارد.

ماندگاری بوتاکس خطوط پیشانی و اخم

مدت اثر بوتاکس خط اخم در افراد مختلف متفاوت است و بین 3 تا 9 ماه متغیر است. در واقع بوتاکس را می‌ توان یک روش موقت دانست که به تمدید احتیاج دارد؛ چرا که پس از مدتی ماده تزریق شده شروع به تجزیه شدن می‌کند و عضلات فلج شده عملکرد خود را بازیابی می‌ کنند

عوارض بوتاکس خط اخم و پیشانی

با وجود اینکه بوتاکس یک روش ایمن است و عوارض زیادی به همراه ندارد؛ اما اگر این روش در کلینیک های غیر معتبر با پزشکان بی تجربه انجام شود با عوارض شدیدی همچون افتادگی عضله، کبود شدن پوست، ورم بعد از بوتاکس و افتادگی پلک همراه است. همچنین برخی از عوارض بوتاکس مانند عفونت، قرمزی، تورم و درد به علت مراقبت نکردن از بوتاکس رخ می دهد. در صورت شدت یافتن عوارض، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.

هزینه بوتاکس خطوط اخم و پیشانی

هزینه بوتاکس با توجه به چند عامل مهم، متغیر است. از جمله این موارد میتوان به میزان تزریق بوتاکس، میزان چین و چروک در ناحیه مورد نظر، دستمزد پزشک و برند استفاده شده اشاره کرد.

پیشگیری از ایجاد چین و چروک پیشانی

چین و چروک پیشانی با افزایش سن ایجاد می‌شود. این فرایند جزء طبیعی از روند پیری است؛ اما با تغییراتی در سبک زندگی می‌توان این روند را کند کرد. برای جلوگیری از پیری زودرس و صاف ماندن پوست پیشانی می‌ توانید کارهای زیر را انجام دهید:

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

رفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکسرفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکس

بوتاکس، سیگنالهای ارسال شده از اعصاب به عضلات را مسدود و از انقباض ماهیچه‌ ها جلوگیری می‌ کند و با مهار انقباض عضله، باعث بالارفتن گوشه های لب میشود ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

درمان تعریق با بوتاکس برای تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروزیس روشی است که بیش از ۸۰ درصد موفقیت آمیز بوده و میزان رضایت بالایی دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینیتزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینی

خطوط و چروک های خرگوشی روی بینی و عضله نازالیس که معمولاً از گوشه داخلی چشم شروع شده و به سمت پایین و داخل در هر دو طرف بینی کشیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31