آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / همه چیز درباره تزریق بوتاکس

همه چیز درباره تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از اقدامات رایج زیبایی و جوانسازی پوست است که بیشترین تعداد مراجعین به کلینیک های پوست و مو را به خود اختصاص داده است. این روش به دلیل مزایایی مانند هزینه نسبتا کم در مقایسه با بیشتر روشهای جوانسازی پوست، عوارض حداقلی (در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشک مجرب صورت گیرد و از مواد خوب استفاده شود عارضه قابل توجهی به همراه ندارد.)، زمان کوتاه انجام، مراقبتهای آسان و ... به یک روتین برای اغلب افراد تبدیل شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس ترکیبی ساخته شده از سم بوتولینوم است؛ به همین دلیل چون از سم در ترکیب بوتاکس استفاده شده ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما اصلا جای نگرانی نیست. این ماده اگر در دز های کنترل شده تزریق شود؛ کاملا بی خطر بوده و هیچ عارضه ای به همراه ندارد. بوتاکس برای جوانسازی و زیبایی، در محل تزریق سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک پوست خواهد شد و ظاهری جوانتر را برای مدتی ایجاد می نماید. البته علاوه بر از بین بردن چروک‌ ها می‌ توان از بوتاکس برای درمان مشکلاتی دیگر نظیر تعریق زیاد، درد گردن، میگرن، افتادگی پلک و … استفاده کرد.

کاربرد بوتاکس

تزریق بوتاکس در اصفهان

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به عنوان روشی برای جوانسازی پوست، مزایای زیر را به همراه دارد:

نحوه تزریق بوتاکس

پزشک قبل از تزریق بوتاکس محل مورد نظر را کاملاً تمیز و ضد عفونی می کند و سپس با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف سم بوتولینوم را به ناحیه تزریق می نماید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس به طور معمول چندین روز طول می کشد تا عضله نقطه مورد نظر به طور کامل و به صورت موقتی فلج شود. این روش بسیار امن بوده و بهترین راه برای جوانسازی پوست می باشد. برای افزایش میزان ماندگاری بوتاکس روش های ذیل توصیه می گردد:

کاندیدای نامناسب بوتاکس

مدت ماندگاری بوتاکس

به طور معمول تأثیر بوتاکس بین 4 تا 6 ماه ماندگار خواهد بود. بعد از این مدت ماهیچه عملکرد خود را دوباره به دست آورده و بنابراین چروک‌ ها و خطوط دوباره بر روی پوست پدیدار می‌شوند.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه های مختلفی برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته می شود. در برآورد نهایی هزینه تزریق بوتاکس موارد زیر تأثیرگذار هستند:

عوارض بوتاکس

با وجود اینکه بوتاکس یک روش ایمن است و عوارض زیادی به همراه ندارد؛ اما اگر این روش در کلینیک های غیر معتبر با پزشکان بی تجربه انجام شود با عوارض شدیدی همچون افتادگی عضله، کبود شدن پوست، ورم بعد از بوتاکس و افتادگی پلک همراه است. همچنین برخی از عوارض بوتاکس مانند عفونت، قرمزی، تورم و درد به علت مراقبت نکردن از بوتاکس رخ می دهد. در صورت شدت یافتن عوارض، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

رفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکسرفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکس

بوتاکس، سیگنالهای ارسال شده از اعصاب به عضلات را مسدود و از انقباض ماهیچه‌ ها جلوگیری می‌ کند و با مهار انقباض عضله، باعث بالارفتن گوشه های لب میشود ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

درمان تعریق با بوتاکس برای تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروزیس روشی است که بیش از ۸۰ درصد موفقیت آمیز بوده و میزان رضایت بالایی دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینیتزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینی

خطوط و چروک های خرگوشی روی بینی و عضله نازالیس که معمولاً از گوشه داخلی چشم شروع شده و به سمت پایین و داخل در هر دو طرف بینی کشیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31