آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بلفاروپلاستی / نکات مهم در مراقبتهای پس از عمل بلفاروپلاستی

نکات مهم در مراقبتهای پس از عمل بلفاروپلاستی

با افزایش سن، پوست افتاده و شل می شود و خطوط و چین و چروک های زیادی در آن نمود پیدا می کند. این علائم پیری در صورت و به خصوص اطراف چشم بیشتر دیده می شود. افتادگی پلک و شل شدن پوست اطراف چشم یکی از علائم پیری است که در زیبایی چهره افراد بسیار تأثیرگذار است. این افتادگی علاوه بر نمود ظاهری نامناسب بر میزان دید و مشکلات بینایی نیز می تواند تأثیر نامطلوب داشته باشد. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بهترین و مناسب ترین رفع این عارضه است. در این روش، لازم است که نکات ضروری در مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی به درستی رعایت شود تا نتیجه حاصل از عمل جراحی مطابق میل فرد گردد. جهت تأثیرگذاری بیشتر و همچنین ماندگاری طولانی مدت نتیجه این جراحی، اجرای مراقبت های بعد از عمل اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت که در ادامه این مطلب نکات مهم در این زمینه بیان شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

نوع بخیه ها بعد از عمل بلفاروپلاستی

این بخیه‌ها به دو نوع بخیه‌های جذبی و بخیه‌های کشیدنی تقسیم می‌شوند. اگر بخیه‌ها جذبی باشد نیاز به اقدام خاصی نیست و بعد از چند روز جذب پوست خواهد شد؛ اما اگر بخیه‌ها از نوع کشیدنی باشد بعد از یک هفته باید به پزشک مراجعه کنید تا بخیه‌ها را بکشد.

کاهش درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبتهای بعد از بلفاروپلاستی

کاهش تورم و کبودی بعد از بلفاروپلاستی

به طور کلی نمی توانید از ایجاد تورم و کبودی بعد از جراحی پلک جلوگیری کنید؛ اما راهکار هایی وجود دارد که می توانید آن را به حداقل برسانید:

چگونه می‌ توان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی را کاهش داد؟

تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

داشتن رژیم غذایی سالم بعد از جراحی پلک، روند درمان و بهبودی را سرعت می‌بخشد و دوره نقاهت را کوتاه‌ تر می‌کند. به همین دلیل در تغذیه خود حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید و رعایت کنید:

سایر نکات مهم در مراقبت های پس از بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از عمل کردن پلک ها از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که درست خوابیدن بعد از این عمل جراحی می تواند منجر به تسریع روند بهبودی شده و در کاهش ورم و کبودی نیز تأثیر قابل توجهی بگذارد. توصیه می شود برای رعایت نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک ، در هنگام خواب و استراحت از قرار گیری صورت بر روی بالشت خودداری نمایید و به صورت طاقباز خوابیده و سر خود را به کمک بالشت، به میزان 30 درجه بالاتر از حد بدن قرار دهید.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08