آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / درمان جای جوش و اسکار آکنه با تزریق چربی به روش نانوفت

درمان جای جوش و اسکار آکنه با تزریق چربی به روش نانوفت

جای جوش به علت تجزیه سلولهای طبیعی موجود در بافت پوست و ایجاد منافذ خالی روی پوست ایجاد می گردد. پس از ترمیم پوست هم جای جوش‌ ها روی پوست باقی مانده و باعث ایجاد فرورفتگی‌ هایی در آن می‌ شود. افراد زیادی هستند که پوست بدنشان دارای جای جوش است و زیبایی خود را از دست داده اند. یکی از بهترین راه های ممکن برای از بین بردن جای جوش و اسکار، استفاده از نانوفت اسکار است. نانوفت یا نانوچربی ، نوعی چربی فرآوری شده محسوب می‌ شود که حجم عمده آن را سلول‌ های بنیادی تشکیل داده است. سلول‌ ها و فاکتورهای رشد داخل بافت چربی، قادر هستند بافتهای آسیب دیده را ترمیم کرده و سلولهای پوست را به تولید کلاژن تحریک نموده و خاصیت کشسانی پوست و نشستن پروتئینهای ساختاری ضروری، برای پوست را تقویت کنند. در این روش می توان از چربی بدن خود فرد استفاده کرد که با استفاده از بهترین تکنولوژی روز دنیا، چربی ها انباشته شده و موضعی برداشته می شوند و برای رفع جای جوش و اسکار مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود شخص، ایمنی روش بالا بوده و چربی‌ها به راحتی با ناحیه هدف سازگار می‌شوند، لذا احتمال بروز عوارض جانبی پس از تزریق بسیار پایین خواهد بود. همچنین نتایج و تأثیرات حاصل از تزریق چربی جای جوش به سرعت نمایان می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت باقی ماندن جای جوش روی صورت

جای جوش نتیجه التهاب لکه‌ های آکنه است. در اثر تورم منافذ حاوی جوش و سرایت التهاب به دیواره‌ها و بافت‌های اطراف جوش، اسکار آکنه یا جای جوش ایجاد می‌شود. درواقع جای جوش به این دلیل اتفاق می‌افتد که بدن شما در تلاش است تا آکنه را ترمیم کند. نحوه واکنش بدن شما به یک زخم تعیین می‌ کند که چقدر جای اسکار ناشی از آکنه خواهید داشت. فرایند ترمیم، شامل ایجاد کلاژن است. اگر کلاژن بیش ‌از حد وجود داشته باشد، زخم‌ های برجسته ظاهر می‌شوند. سایر اسکارها به دلیل ازبین‌ رفتن بافت ایجاد شده و باعث ایجاد حفره یا فرورفتگی در پوست می‌شوند.

مزایای نانوفت در رفع جای جوش

نحوه انجام نانوفت در درمان جای جوش

تزریق چربی به صورت به روش نانوفت روشی است که در آن از چربی بدن خود شخص برای پرکردن نواحی فرورفته یا لاغر شده صورت یا افزودن حجم در نواحی دلخواه استفاده می‌ گردد . از آنجایی که از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌ شود ، انتقال نانو چربی در سه مرحله انجام می‌ گیرد :

مرحله اول: اولین مرحله شامل استخراج مقداری چربی اضافی از چربی موجود در قسمت پهلو، شکم، ران‌ها یا باسن است.

مرحله دوم: این مرحله شامل جداسازی و پاک‌ سازی سلول‌ های چربی و جداسازی سلول‌ های تخصصی و فاکتورهای رشد می‌ باشد.

مرحله سوم: مرحله نهایی تزریق سلول‌ های چربی به نواحی مورد نظر صورت است.

درمان اسکار آکنه با تزریق چربی به روش نانوفت

مراقبت‌ های قبل از تزریق چربی با روش نانوفت

مراقبت های بعد از انجام نانوفت

مدت زمان نتیجه دهی درمان جای جوش با نانوفت

مطالعات بسیار متعددی نشان داده است که کیفیت پوست بعد از گذشت 6 ماه از تزریق چربی نانو و یا نانوفت به لایه های سطحی پوست، پوست ناحیه ی تزریق شده ی چربی نانو به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده است. به همین دلیل است که امروزه تزریق نانوفت جایگاه خاصی در جوانسازی صورت و دست پیدا کرده است.

ماندگاری نانوفت جای جوش

میزان ماندگاری نانوفت به عوامل مختلفی بستگی دارد این عوامل شامل نحوه درست انجام تزریق توسط پزشک و انتخاب بهترین تزریق چربی خواهد بود. مقدار 40 درصد از چربی توسط بدن جذب خواهد شد و مقدار زیادی هم به مدت طولانی در بدن باقی می ماند. لازم است بدانید که ماندگاری نانوفت برای جای جوش نه تنها به عملکرد متخصص بستگی داشته بلکه تحت تأثیر مراقبت های بعد از تزریق چربی برای جای جوش قرار دارد.

هزینه نانوفت جای جوش صورت

هزینه نانوفت، بسته به اینکه چه مقدار چربی برای ناحیه استفاده می‌شود متفاوت است. همچنین به عوامل دیگری نظیر دستمزد پزشک و تجهیزات مورداستفاده قرار گرفته نیز بستگی دارد؛ زیرا دستمزد پزشکان با یکدیگر تفاوت دارد.

عوارض نانوفت جای جوش

اگر این عمل توسط پزشک مجرب و مسلط به این پروسیجر انجام شود عوارض جدی و نگران کننده‌ ای نخواهد داشت.
تورم و کبودی از عوارض نسبتاً شایع است که موقتی و گذرا است.
درد مختصر و مبهم که بیشتر در محل برداشت چربی اتفاق می‌افتد و معمولاً با مسکن کنترل می‌شود.
همچنین امکان بروز زخم در محل تزریق نیز وجود دارد که با مراقبت‌ های صحیح التیام می‌ یابد. در بدترین حالت و به ندرت ممکن است فرد با عفونت مواجه شده که باید آنتی بیوتیک مصرف کند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08