آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / هایفوتراپی و اثرات مثبت آن در رفع جای جوش و بهبود پوست

هایفوتراپی و اثرات مثبت آن در رفع جای جوش و بهبود پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از متداول ترین عارضه های پوستی که تعداد افراد زیادی در جامعه به آن مبتلا هستند، جای جوش است. بسیاری از اوقات جای جوش بر روی صورت افراد باقی می ماند و باعث می شود که زیبایی پوست و چهره کاهش پیدا کند. استفاده از هایفوتراپی برای درمان جای جوش به عنوان یک روش غیرتهاجمی، تأثیر مثبتی بر روی پوست دارد. با افزایش جریان خون و تحریک بافت پوست، تولید کلاژن در پوست افزایش می‌ یابد و باعث بهبود بافت پوست و افزایش روشنایی آن می‌ شود. همچنین با کاهش التهاب و باکتری‌های موجود در پوست، آکنه رفع می‌ شود و جلوگیری از ظهور آن نیز صورت می‌ گیرد. در هایفوتراپی از انرژی ما فوق صوت (اولتراسوند) برای نفوذ عمقی در زیر لایه پوست و چربی صورت استفاده می‌شود تا بافت پیوندی به شیوه‌ای ملایم و مؤثر هدف قرار داده شود. انرژی تولید شده، پوست ناحیه مورد نظر را به صورت کنترل شده و در حد پایین گرم می‌ کند. این حرارت سلول‌ ها را به تولید کلاژن تحریک می‌ کند و باعث جوانسازی بافت می‌ شود. پس از سپری شدن چند ماه از درمان ، پوست صاف‌ تر، سفت‌ تر و روشن‌ تر می‌ شود.

مزایای هایفوتراپی در رفع جای جوش

نحوه هایفوتراپی جای جوش

در این روش ابتدا پزشک، ناحیه تحت درمان را شناسایی و آن را تمیز می کند. سپس با استفاده از کرم بی حس کننده بی حسی موضعی انجام می شود. پزشک، ژل مخصوصی را روی پوست استعمال کرده و دستگاه روی پوست شما قرار می گیرد و روند درمان از این طریق آغاز می شود. امواج اولتراسونیک با پالس های کوتاه به ناحیه مورد نظر ارسال می شود.

تاثیر هایوفوتراپی در بهبود جای جوش صورت

مراقبت های قبل از هایفوتراپی جای جوش

قبل از انجام هایفوتراپی اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی را استفاده می‌ کنید حتماً در خصوص آن با پزشک مشورت داشته باشید و از بروز هرگونه عوارض جانبی احتمالی در امان باشید.
قبل از مراجعه به کلینیک جهت انجام هایفوتراپی پوست خود را تمیز کنید و از هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی بر روی منطقه مورد نظر استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی جای جوش

ماندگاری هایفوتراپی جای جوش

ماندگاری هایفوتراپی صورت با توجه به مواردی از جمله میزان مشکلات پوستی، نوع پوست و تجربه و مهارت پزشک متخصص معمولاً بین یک و نیم تا دو سال می باشد.

زمان نتیجه دهی درمان جای جوش با هایفوتراپی

پس از هر جلسه هایفوتراپی، ممکن است تغییراتی در پوست صورت گیرد؛ اما نتایج دائمی ‌بعد از چند جلسه قابل مشاهده خواهند بود. با توجه به شدت جای جوش‌ ها و وضعیت پوست، در برخی موارد ممکن است نتایج سریع‌ تر یا کندتر خود را نشان دهند. بعد از جلسات هایفوتراپی، در حدود چند هفته تا چند ماه به نتایج دائمی ‌دست پیدا خواهید کرد. در این مدت، پوست شما باید تحت مراقبت و درمان مناسب باشد و از قرارگیری در آفتاب مستقیم خودداری کنید. همچنین ، استفاده از محصولات پوستی مناسب و رعایت دستورالعمل‌های پزشک پس از درمان نیز می‌تواند در بهتر شدن نتایج مؤثر باشد.

موارد منع انجام هایفوتارپی جای جوش

تعداد جلسات لازم برای هایفوتراپی برای جوش

تعداد جلسات لازم برای درمان جای جوش با هایفوتراپی، به میزان و نوع آسیب دیدگی پوست و شدت جای جوش بستگی دارد. هدف اصلی این درمان، حذف یا کاهش شدت جای جوش است. عموماً تعداد حداقل 3 تا 6 جلسه به همراه فاصله زمانی مناسب بین هر جلسه به منظور بهبود جای جوش‌ها توصیه شده است. در برخی موارد، نیاز به بیشتر از 6 جلسه نیز می‌باشد که توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

معایب هایفوتراپی در رفع جای جوش

هزینه درمان با دستگاه هایفو معمولاً بالا است و برای بسیاری از افراد قابل دسترس نیست.
درمان با دستگاه هایفو ممکن است برای برخی از افراد با پوست حساس، دردناک و ناراحت کننده باشد.
برای برخی از افراد، درمان با دستگاه هایفو ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد تا نتایج قابل قبولی را برای آنها به ارمغان آورد.

هزینه هایفوتراپی جای جوش

هزینه هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از فاکتورهای مؤثر بر روی هزینه هایفو شامل وضعیت و شرایط پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز و … می‌‎باشد.

عوارض هایفوتراپی جای جوش

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08