آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / فواید و عوارض پاکسازی پوست چیست؟

فواید و عوارض پاکسازی پوست چیست؟

آنچه در این مطلب میخوانید

پوست سالم، صاف و یکدست بخشی از زیبایی طبیعی چهره محسوب می‌شود که رسیدگی به سلامت آن امری مهم است. این روز‌ها با توجه به عوامل مختلف خارجی مانند آلودگی هوا، غذای ناسالم، استرس و یا مصرف برخی از دارو‌ها ممکن است پوست صورت دچار تغییراتی مانند به وجود آمدن انواع جوش‌ها، تیرگی و کدر شدن پوست، به وجود آمدن لک‌های پوستی و غیره شود. پاکسازی پوست صورت یکی از مهمترین اقدامات مراقبتی پوست است که توصیه شده توسط پزشک متخصص پوست نیز می‌باشد. پاکسازی پوست، در اغلب موارد به ‌عنوان بهترین روش کلینیکی برای تغذیه و مراقبت از پوست شناخته ‌می‌شود که تأثیرات فوق ‌العاده‌ای به همراه دارد. در روش پاکسازی، پوست صورت به‌ طور کامل از آلودگی‌ ها و چربی ها تمیز شده و باکتری های روی پوست نیز از بین ‌می‌روند. این روش به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و باعث تسریع گردش خون و افزایش مواد مغذی ضروری پوست ‌می‌شود.

فواید پاکسازی پوست

پاکسازی صورت شامل چه مراحلی است؟

مشاوره، اولین مرحله پاکسازی صورت است. اگر برای اولین بار است که پاکسازی صورت را انجام می دهید، باید به سؤالاتی در مورد مشکلات پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که می نوشید، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و همچنین محصولاتی که در حال حاضر برای صورت خود استفاده می کنید، پاسخ دهید.

متخصص پوست، ابتدا پوست صورت شما را با دقت بررسی می کند. در این بررسی، نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، نرمال یا حساس) و مشکلات پوستی (آکنه، جوش سر سیاه، جوش سر سفید، پیری پوست، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و…) مشخص می شوند و سپس روش پاکسازی و مراحلی که برای پاکسازی صورت نیاز دارید، برای شما انتخاب می شود.

لایه بردارهای مکانیکی، سلول های مرده روی سطح پوست را از بین می برند که در عمل لایه برداری از آنزیم ها و اسیدها برای سست شدن پیوند بین سلولی استفاده می شود.

تخلیه جوش ها یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست صورت است؛ چراکه اگر خوب انجام نشود، منجر به ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. در مرحله تخلیه جوش صورت، جوش های سر سیاه یا سر سفید به وسیله ابزارهای مخصوص تخلیه می شوند که قبل از این مرحله، متخصص زیبایی، پوست شما را تمیز کرده و بخور می دهد که این عمل، لایه برداری مرحله استخراج را راحت تر می کند.

در این مرحله از پاکسازی صورت، از ماساژ صورت برای آرام کردن پوست و تحریک گردش خون و عضلات صورت استفاده می شود.

متخصص پوست، در این مرحله باتوجه به نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط و حساس) و مشکلات پوستی شما از ماسک های مختلفی استفاده می کند که ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت و گردن شما قرار می گیرد و در نهایت از تونر، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می شود.

فواید و عوارض پاکسازی پوست


نکات قبل از پاکسازی پوست

باتوجه به روشی که برای پاکسازی صورت شما توسط متخصص پوست انتخاب می‌ شود، نکات زیر را قبل از پاکسازی رعایت کنید:
برای پاکسازی‌ های عمیق‌ تر پوست، شما باید از دو هفته قبل از پاکسازی صورت از انجام برنزه کردن پوست و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.
بهتر است برای آماده‌ سازی بیشتر پوست، قبل از انجام درمان از برخی محصولات دارای هیدروکینون استفاده کنید.
از یک الی دو هفته قبل از انجام پاکسازی صورت از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید.
مناطق مورد پاکسازی صورت، نباید به‌ هیچ‌ وجه دارای ضایعات پوستی، زخم باز یا عفونت‌ های پوستی باشند.

مراقبت بعد از پاکسازی پوست

1- بعد از پاکسازی به هیچ وجه پوستتان را دستکاری نکنید؛ زیرا صورتتان زخم خواهد شد.
2- بعد از انجام پاکسازی صورت به هیچ عنوان آرایش نکنید و از محصولات مراقبت پوستی استفاده نکنید و اجازه دهید پوستتان مدتی استراحت کند.
3- تا سه روز از لایه بردار استفاده نکنید؛ زیرا لایه برداری بیش از حد پوست باعث آسیب رسیدن خواهد شد.
4- تا چند روز بعد از انجام پاکسازی در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید و سعی کنید حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
5- تا یک هفته بعد از پاکسازی صورتتان را بند نندازید و وکس نکنید.
6- هنگام شستشو دقت کنید و این کار را با ملایمت انجام دهید؛ زیرا پوست شما به شدت حساس شده است.
7-همچنین تا مدتی نباید لیزر موهای زائد کنید.

فاصله جلسات پاکسازی پوست چقدر باید باشد؟

تعداد جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند:
نوع پوست: اگر پوستی چرب و مستعد جوش و آکنه دارید، هر دو هفته یک بار به فشیال نیاز خواهید داشت (تا زمان رفع مشکل). اگر پوست شما مختلط، خشک یا معمولی است، معمولاً ماهی یک بار پاکسازی پوست صورت توصیه می شود.
مشکلات پوستی: تعداد دفعات فشیال صورت شما به مشکلات پوستی شما بستگی دارد. مشکلات پوستی شامل مواردی مثل جوش های سرسیاه یا پوستی کدر، هایپرپیگمنتیشن یا آکنه و … می شود.
اهداف مراقبت از پوست: اگر می خواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید هرچه سریع تر مراقبت های پوستی را آغاز کنید. بر اساس توصیه های متخصصین زیبایی، فشیال صورت را باید به طور پیگیر دنبال کرده و جدی بگیرید.

عوارض پاکسازی پوست

روش‌ های پاکسازی صورت اگر باتوجه به نوع پوست شما و به‌ درستی توسط افراد ماهر انجام شوند، عارضه خاصی ایجاد نمی‌کنند؛ اما بسته به نوع روش، ممکن است برخی تغییرات موقتی مانند تغییر موقت رنگ پوست ایجاد شود که بهبود پیدا می‌ کند. به هرحال در صورت مصرف قرص‌های هورمونی، سابقه خانوادگی یا بارداری، انجام این روش‌ ها می‌ تواند خطر ابتلا به رنگدانه‌ های غیرطبیعی را بیشتر کند؛ بنابراین اگر در چنین شرایطی هستید، حتماً آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

قیمت پاکسازی پوست

با توجه به قیمت‌های متفاوتی که این روزها در خصوص پاکسازی صورت به گوش می‌رسد، با عوامل تعیین کننده تعرفه این تکنیک آشنا شوید.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر لیفت و جوانسازی پوست با هایفوتراپی کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08