آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق ژل یا فیلر به پشت دست؛ مزایا و عوارض

تزریق ژل یا فیلر به پشت دست؛ مزایا و عوارض

با افزایش سن، پوست دست‌ها به تدریج حجم و انعطاف ‌پذیری خود را از دست می‌دهد و نشانه‌های پیری مانند چین و چروک در آنها نمایان می‌شود. تزریق فیلر یا ژل یکی از روش‌های مؤثر و محبوب برای جوانسازی پشت دست‌ها است که می‌تواند به بهبود حجم و لطافت پوست کمک کند. این روش غیرجراحی با استفاده از مواد پرکننده، نواقص موجود را پوشش می‌دهد و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به دست‌ها می‌بخشد. فیلرها نوعی پرکننده‌ی پوستی هستند که شایع‌ترین نوع آنها از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند. تزریق ژل به پشت دست سبب می‌ شود تا فرورفتگی‌ های پشت دست ناپدید شوند، چروک‌ های سطحی کم شوند، رگ‌ ها کمتر به چشم بیایند و نازکی پوست ناشی از افزایش سن ناپدید شود. در این متن به بررسی مزایا، نحوه انجام، مراقبت‌های لازم و سوالات متداول کاربران درباره تزریق فیلر برای جوانسازی پشت دست‌ها خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

راهکاری موثر برای جلوگیری از پیری دست ‌ها

یکی از موثرترین روش‌ ها برای جوانسازی پوست دست، تزریق فیلر است. تزریق فیلر دست می‌ تواند ظاهر پیر دست ها را تغییر داده و بهبود قابل توجهی در آنها ایجاد کند. با استفاده از این روش تاندون‌ ها و رگ‌ های برجسته کاملا محو می شوند و دست‌ ها پر و جوان به نظر می‌ رسند. علاوه بر این، فیلرها باعث رفع چین و چروک خواهند شد.

مزایای تزریق تزریق ژل به دست

نحوه تزریق ژل برای جوانسازی پوست پشت دست

تزریق فیلر دست در اصفهان

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به پشت دست

ماندگاری تزریق ژل به پشت دست

به طور کلی نتایج حاصل از تزریق ژل دست بین 6 ماه تا 1 سال ماندگاری خواهند داشت. بعد از گذشت این زمان ژل تجزیه شده و به تزریق مجدد نیاز پیدا خواهد کرد.

مقایسه تزریق فیلر پشت دست با سایر روش های جوانسازی دست

1- فیلر

فیلر پشت دست یکی از روش‌های تزریقی مفید و موثر برای جوانسازی پوست دست است. در این روش با استفاده از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت، فرورفتگی‌ها و چروک‌های پوست دست پر می‌شود. اسید هیالورونیک نقش آب‌رسانی و کلسیم هیدروکسی آپاتیت که سفت‌تر است، نقش تحریک کلاژن‌سازی را بهبود ظاهر پوست دست بر‌عهده دارد.

2- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌‌های کم‌تهاجمی است که از تکنیک لایه‌برداری برای جوانسازی پوست دست استفاده می‌کند. به کمک این روش می‌توان لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی و لکه‌های مربوط به افزایش سن که باعث تغییر ظاهر پوست دست شده‌اند را از بین برد و به رفع تیرگی و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کرد. در روش درمانی میکرودرم ابریژن با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص، لایه سطحی پوست ساییده و سلول‌های مرده لایه‌برداری می‌شوند.

3- مزوتراپی

مزوتراپی یک روش جوانسازی پوست است که شامل تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای هیالورونیک و سایر ترکیبات به لایه‌های پوست می‌شود. این روش با تحریک کلاژن‌سازی به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کند که منجر‌به کاهش چین‌و‌چروک‌ها و بهبود لکه‌های پوستی می‌شود. مزوتراپی با افزایش هیدراتاسیون پوست به بهبود چین و چروک‌ها، کاهش لکه‌ها و تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند.

4- آر اف

دستگاه RF فرکشنال از امواج رادیو‌فرکانسی برای گرم کردن لایه‌های زیرین پوست و تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌‌شود که به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. به کمک این روش پوست دست شما سفت و شفاف خواهد شد.

5- هایفوتراپی

در هایفوتراپی (HIFU) برای جوانسازی پوست دست از امواج اولتراسوند با شدت بالا برای نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌شود. این امواج با تولید گرما در لایه‌های عمیق‌تر، فرایند تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. این فرآیند به مرور زمان به سفتی و کشیدگی پوست کمک می‌کند و منجر‌به کاهش چین‌و‌چروک‌ها و بهبود لکه‌های پوستی می‌شود.

6- تزریق چربی

تزریق چربی دست یک روش مؤثر برای بازیابی جوانی و بهبود ظاهر پوست دست است که با استفاده از چربی‌های بدن شما، شادابی و حجم را به دستها باز می گرداند. چربی برای دست از بدن خود فرد گرفته می شود و به پشت دستها تزریق می شود، به همین دلیل هیچگونه ناسازگاری را با بدن فرد نخواهد داشت.

عوارض تزریق فیلر به دست

ناصاف بودن و گلوله شدن ژل تزریقی در پشت دست که معمولاً به دلیل نامرغوب بودن برند فیلر و یا عدم تسلط پزشک در زمان تزریق به وجود می‌آید که قابل درمان است. در برخی موارد، افراد بعد از تزریق فیلر، پشت دست خود را ماساژ داده و با اینگونه مشکلات مواجه می‌شوند.
از دیگر عوارض تزریق ژل به پشت دست ایجاد حساسیت به داروی بی‌حسی و ژل تزریقی است.
بروز عفونت به دلیل آلوده بودن محیط و یا عدم مراقبت بعد از تزریق یکی دیگر از عوارض است.
خونریزی از دیگر عوارض است که معمولاً به دلیل مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون به وجود می‌آید. باید پزشک را از مصرف این داروها مطلع سازید.

هزینه تزریق فیلر پشت دست

هزینه تزریق فیلر، بستگی به نوع و برند فیلر استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان و تعداد سرنگ‌های تزریق و دستمزد پزشک برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد؛ بنابراین هزینه تزریق فیلر در افراد مختلف متفاوت است.

سوالات متداول کاربران درباره تزریق ژل پشت دست

تعداد جلسات تزریق ژل به دستها بسته به نیاز دست شما تعیین می‌شود؛ اما در حالت کلی در یک جلسه انجام می‌شود.

پس از تزریق ژل پشت دست، رعایت نکات مراقبتی مانند استفاده از کمپرس سرد و اجتناب از فعالیت ‌های سنگین، می‌تواند به حفظ نتایج و کاهش عوارض کمک کند.

نتایج تزریق فیلر به پشت دست بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده است.

فیلرهای با کیفیت از مواد استاندارد و ایمن تشکیل شده‌اند و تحت مجوزهای مربوطه تولید می‌شوند. بنابراین، در هنگام انتخاب فیلر، مطمئن شوید که از فیلر با کیفیت و دارای مجوز استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

ژل یا فیلر ماده‌ای حجم دهنده و پرکننده است که باعث افزایش حجم یا پرشدن فرورفتگی‌ها و بهبود ظاهر کلی آنها خواهد شد. تزريق فيلر پشت دست برای رفع نقص‌های ظاهری یا جوانسازی نقاط مختلف دست به کار می‌رود و به کمک آن می‌توانید دست‌هایی زیبا و خوش فرم با پوستی شاداب داشته باشید. فیلر معمولا حاوی هیالورونیک اسید است که به‌طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و نقش مهمی در حفظ رطوبت و حجم پوست ایفا می‌کند. در نتیجه، تزریق فیلر یا ژل برای جوانسازی پشت دست‌ها یک روش ایمن و مؤثر است که می‌تواند به بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند. با توجه به مزایای این روش و نتایج رضایت‌بخش آن، توجه به سلامت و کیفیت مواد استفاده‌شده از اهمیت بالایی برخوردار است. با مشاوره مناسب و انتخاب پزشک مجرب، می‌توانید به دستیابی به زیبایی و جوانی دست‌ های خود امیدوار باشید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08