آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / قبل از کاشت مو به چه نکاتی باید فکر کنید

قبل از کاشت مو به چه نکاتی باید فکر کنید

آنچه در این مطلب میخوانید

عوامل متعددی در جذابیت چهره بانوان و آقایان نقش دارند که یکی از مهم ترین فاکتورها، داشتن موهایی پرپشت و زیبا است. در حقیقت بسیاری از افراد در سراسر جهان بنابر دلایلی همچون وراثت، بیماری های زمینه ای، تغییرات هورمونی ، استرس ، تغذیه ناسالم ، کمبود ویتامین ها ، استفاده مکرر از وسایل حالت دهنده حرارتی و بکار بردن مواد شیمیایی همچون رنگ ها بر روی موها دچار ریزش می شوند. ریزش مو چنانچه در مراحل نخست و ابتدایی باشد، تاحدودی قابل درمان و پیشگیری خواهد بود ؛ اما اگر پیشروی نماید ، سبب از بین رفتن حجم زیادی از موها خواهد شد که نگرانی و دغدغه را برای افراد در پی خواهد داشت. در میان روش های متنوع پیشگیری از ریزش مو که توسط پزشکان و متخصصان پوست و مو تجویز می شود ، تکنیک کاشت مو ابداع شده است که به بازیابی حجم موها ، جذابیت چهره و ترمیم فولیکول های آسیب دیده ی مو کمک شایانی می نماید تا افراد در نقاطی که دچار طاسی یا کچلی شده اند، شاهد رشد مجدد مو باشند.

مراقبتهای قبل از کاشت مو

مزایای کاشت مو

قبل از کاشت مو به چه نکاتی باید فکر کنید؟

لزوم تحقیق قبل از کاشت مو به این دلیل است که باید یک دید کلی از همه آنچه درباره اقدامات پیش از کاشت لازم است بدانیم به دست آوریم. در مرحله بعد پزشک به ما خواهد گفت که آیا کاشت مو برای ما مناسب خواهد بود یا خیر.

1- مشورت با پزشک

اولین اقدام مهم قبل از کاشت مو مشاوره پزشکی است که در طول این مشاوره موارد زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:
ابتدا از متقاضی یک شرح حال کلی گرفته می‌شود و سؤالاتی نسبت به زمان شروع ریزش مو، سوابق پزشکی، وضعیت سلامتی عمومی، الگوی ریزش مو در خانواده، سابقه مصرف داروها، توقع و انتظار وی از پیوند مو پرسیده می‌شود. سپس معایناتی به منظور بررسی وسعت منطقه طاسی، منطقه گیرنده، بررسی بانک مو و منطقه دهنده انجام می‌پذیرد. پس از آن مقدار موها و ضخامت مو در ناحیه برداشت بررسی می‌شود. بعد از ناحیه برداشت، ناحیه دهنده از نظر برخی ویژگی‌ها و ضایعات پوستی ارزیابی خواهد شد.

2- بررسی اینکه آیا به کاشت مو نیاز دارید؟

اینکه آیا شما به کاشت مو نیاز دارید یا نه، مسئله‌ای است که البته تشخیص آن به پزشک و متخصص کاشت مو بستگی دارد. معمولاً برای بیشتر افرادی که دچار کم پشت شدن مو و یا طاسی موی سر به صورت ارثی شده‌اند، روش‌های کاشت مو تجویز می شود. در مواردی که فرد به اندازه کافی هنوز مو بر سر دارد و ریزش مو شدید نشده از روش هایی دیگر می توان استفاده کرد که البته مجدداً تأکید می کنیم تشخیص اینکه کدام تکنیک و روش مناسب است بر عهده پزشک است نه خود فرد.

4- بررسی دلایل ریزش مو

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد؛ ولی در بسیاری از مردان، دلیل ریزش مو و طاسی سر، ارثی و یا داشتن تغذیه نامناسب، استرس و فشارهای روحی به آنها است، لذا در این زمینه باید فرد موارد تعیین کننده و مهم در این زمینه را با مشورت پزشک در نظر بگیرد.

5- توجه به سن مناسب برای کاشت مو

کاشت مو سن خاص خود را دارد و معمولاً در سنین زیر 23 سال، انجام این عمل توصیه نمی‌شود و اغلب صورت نمی‌گیرد. مسئله دیگر در زمینه سن داوطلبان کاشت مو این است که چگونه بر روی طرح موهای کاشته شده تأثیر می‌گذارد. ممکن است افرادی که سن بالایی داشته باشند، پس از عمل همچنان در نواحی دیگر سر دچار ریزش باشند هر چند که این مسئله معمولاً کمتر پیش می‌آید؛ اما به‌هرحال متخصصین کاشت مو باید این مسئله حیاتی را هنگام طراحی فرم موهایی که قرار است کاشته شوند در نظر بگیرند.

6- آمادگی مالی قبل از کاشت مو

پیش از کاشت لازم است درباره قیمت کاشت مو و همه هزینه‌های جانبی کاشت اطلاعات کافی داشته باشیم؛ زیرا هزینه کاشت مو ممکن است برای برخی افراد زیاد باشد.

7- سوابق سلامتی و آزمایشات لازم قبل کاشت مو

انجام آزمایشات قبل از کاشت مو ضروری است که شامل موارد زیر هستند

همچنین در صورت بلامانع بودن آزمایشات، واجد شرایط بودن متقاضی پیوند مو، همخوانی نتایج قابل دسترس و بررسی توقعات متقاضی، کاشت مو توصیه خواهد شد.

قبل از کاشت مو چه دستورالعمل‌ هایی را رعایت کنیم؟

برداشت و معاینه فولیکول های مو

با توجه به روش انتخاب شده کاشت مو گرافت ها به تعداد مورد نیاز از بانک مو برداشته می‌شوند. سپس موها آزمایش شده و بهترین فولیکول ها برای کاشت برداشت می‌شوند. این فولیکول‌ها در یک ظرف حاوی یک مایع قرار می‌گیرند تا برای کاشت آماده شوند؛ زیرا زمان کاشت طولانی خواهد بود.

از کدام قسمت برای کاشت مو استفاده میکنند؟

برای کاشت مو از موهایی استفاده می‌شود که می‌توانند به طور دائمی در محل رشد خود باقی بمانند. این موها در ناحیه‌ای به طول 25 تا 30 سانتی‌متر و به عرض تقریباً 7 سانتی‌متر، در پشت سر و فضای بین دو گوش قرار گرفته است که به آن به اصطلاح بانک مو نیز گفته می‌شود.

انجام آزمایشات لازم قبل از کاشت

مرحله اولیه در فرآیند آزمایشات قبل از کاشت مو قبل از پیوند شامل ارزیابی جامع سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی است. درک کامل سوابق پزشکی بیمار به جراح کاشت مو اجازه می‌دهد تا هرگونه بیماری زمینه‌ای یا داروهایی را که ممکن است بر موفقیت این روش تأثیر بگذارد، شناسایی کند. علاوه بر این، معاینه فیزیکی جراح را قادر می‌سازد تا وضعیت پوست سر، تراکم مو و مناطق اهداکننده بالقوه برای استخراج فولیکول مو را ارزیابی کند.

آزمایش خون

برخی از آزمایشات خون معمولی از جمله CBC، HCV، زمان خونریزی، زمان لخته شدن، PT، APTT، قند خون تصادفی، HBs AG، HIV ELISA، ECG ،EKG در بیشتر عمل های کاشت مو توصیه می‌شود.. در زیر برخی از آزمایش‌های خون مورد نیاز است:
شمارش کامل خون (CBC): این آزمایش تعداد گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها را در خون اندازه گیری می کند. می تواند به تشخیص شرایطی مانند کم خونی، عفونت و سایر اختلالات کمک کند.
مشخصات انعقادی: این آزمایش میزان لخته شدن خون را اندازه گیری می کند و می تواند به جلوگیری از خونریزی بیش از حد در طول عمل کمک کند.
تست‌های عملکرد کبد و کلیه: این آزمایش‌ها سلامت این اندام‌های حیاتی را ارزیابی می‌کنند، که بسیار مهم است؛ زیرا به پردازش و حذف داروهای مورد استفاده در طول عمل کمک می‌کند.
سطح قند خون: سطح بالای قند خون می تواند خطر ابتلا به عفونت ها را افزایش داده و روند بهبودی را کند کند.
تست اچ آی وی و هپاتیت: این آزمایشات برای محافظت از سلامت کادر پزشکی و تعیین وضعیت کلی سلامت بیمار ضروری است.

روش های مختلف کاشت مو

1- کاشت موی FUT

FUT (پیوند واحد فولیکولی) روشی است که شامل جداسازی نواری از پوست سر به قطر 5/1 تا 2 سانتی متر و به پهنای 15 تا 25 سانتی متر است. سپس پوست سر به واحدهای فولیکولی شامل 1 الی 4 تار مو تقسیم می شود و مجدداً در نواحی بدون موی سر پیوند می شود. این روش FUT در شش مرحله انجام می شود.

2- کاشت موی FUE دستی

کاشت موی FUE دستی (استخراج واحد فولیکولی)، روشی برای کاشت مو است که شامل خارج کردن فولیکول ها به صورت تک به تک با استفاده از پانچ از بانک مو و کاشت مجدد آنها در ناحیه ی دریافت کننده (نواحی طاس) است. FUE در شش مرحله انجام می شود.

3- کاشت موی FUE رباتیک

کاشت موی FUE رباتیک روشی است که با کمک ابزار پیشرفته ی پزشکی، گرافت ها را به صورت اتوماتیک با ظرافت بالا و در مدتی کوتاه می کارد. فولیکول های موی شخص، برای کاشت مجدد با توجه به شکلی که توسط ربات ترسیم می شود، جمع آوری می شود.

4- کاشت موی DHI

کاشت موی DHI (کاشت موی مستقیم) تا حدودی مدل پیشرفته ی روش FUE دستی است. با این تفاوت که روش DHI کاشت مجدد گرافت ها روی پوست سر را با استفاده از قلم تزریقی متشکل از یک سوزن و سیستم پیستونی، انجام می دهد.

کاشت مو طبیعی چگونه انجام میشود؟

کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ ها از آن برداشت می ‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد. عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به هوش بوده و فقط بی‌حسی در قسمت پوست سر آنها اعمال می‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌ تواند به دو صورت عمل کند. جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌ دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می ‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است، در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می کند. قبل از انجام پیوند، تکنسین­ ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌ های مراقبت در منزل به شما داده می‌ شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو برای خانمها

کاشت مو در خانم ها یک عمل زیبایی است که برای کمک به آنها برای بازگرداندن تراکم و حجم موهای خود طراحی شده است. این روش شامل پیوند فولیکول‌های مو از یک ناحیه از پوست سر، به نام ناحیه اهدا کننده، به ناحیه دیگری از پوست سر که ریزش مو را تجربه کرده است، به نام ناحیه دریافت‌ کننده است. روش کاشت مو در زنان مشابه به آقایان است.

کاشت مو برای آقایان

کاشت موی مردانه یک روش جراحی کم تهاجمی با نتایج دائمی مادام العمر است. کاشت مو در آقایان یک راه حل دائمی برای رفع طاسی با الگوی مردانه است. پیوند مو در مردان با بهره‌گیری از بانک موی خود شخص انجام می‌شود. بانک مو با توجه به شرایط بدنی داوطلب و بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص انتخاب خواهد شد. به طور معمول از ناحیه پشت سر به عنوان ناحیه‌ای مناسب برای برداشت فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند؛ زیرا موهای این ناحیه مقاوت بالایی در برابر عوامل مختلف مثل تغییرات هورمونی و غیره دارند. همچنین این قسمت از سر نسبت به سایر بخش‌ ها در افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند تراکم بالایی دارد.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08