آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو به روش fut، روشی پرکاربرد در رفع طاسی سر

کاشت مو به روش fut، روشی پرکاربرد در رفع طاسی سر

موهای پرپشت یکی از مهم‌ ترین عوامل ایجاد اعتماد به ‌نفس و زیبایی در افراد است. بسیاری از افراد در طول زندگی خود به دلایلی مانند ژن، رژیم غذایی نامناسب، فشار و استرس روانی بالا، عدم تعادل هورمونی در بدن و بیماری های مختلف و یا مصرف داروهای شیمیایی دچار ریزش مو خواهند شد که در صورت ادامه دار بودن می‌ تواند موجب طاسی مو شود. کاشت مو یکی از روش های درمانی مو می باشد که موهای شما را از ناحیه ای از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند تا تمامی سطح سر شما دارای تراکم یکسانی از مو باشد. کاشت مو FUT به ‌عنوان یک تکنیک کاشت مو به روش طبیعی شناخته شده است که طرفداران زیادی نیز دارد. در کاشت مو به روش FUT نوار باریکی از فولیکول‌های موهای پشت سر برداشته می‌شود و عمل کاشت تحت نظارت و عملکرد پزشک متخصص، تکنسین‌ها و سایر تیم پیوند انجام می‌شود. در این روش گرافت های استخراج شده به ناحیه مورد نظر انتقال خواهند یافت. روش کاشت مو FUT یک روش استاندارد برای کاشت مو می‌ باشد که می‌ توان در طی جراحی، بیشترین حجم مو را برداشت و کاشت کرد. در بیشتر مواقع بیش از 90 درصد از گرافت های کاشته شده، رشد خواهند کرد، لذا می‌توان گفت این عمل با نتایج خوبی همراه خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاشت مو به روش fut چیست؟

کاشت مو به روش fut یکی از روش‌های پرطرفدار و قدیمی کاشت مو است. در این تکنیک نواری از پوست پشت سر برداشته می‌شود. جراح، فولیکول‌های مو را از نوار جدا کرده و در محل موردنظر می‌کارد. اگر طاسی سر زیاد باشد، این روش نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو ارجحیت دارد.

کاربرد کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش fut

فرایند کاشت مو به روش FUT چگونه است؟

برداشت گرافت های مو : برداشت فولیکول‌ها در روش FUT از ناحیه‌ای انجام می‌شود که حاوی موهایی مقاوم به ریزش و دائمی است. موهای دائمی در نواحی پشت سر و منطقه‌ی گیج‌گاهی قرار دارند. در روش FUT معمولاً از پشت سر برای برداشت استفاده می‌شود. پیش از شروع، پوست سر به کمک داروی بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌شود. جراح نوار یا فلپ از پشت سر برداشت کرده و زخم ایجاد شده را بخیه می‌زند. جای زخم توسط موهای بالادست پنهان شده و به مرور زمان کمرنگ و محو می‌شود.
آماده‌سازی و تقویت گرافت ها : فلپ یا نوار پوستی در زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرد و کادر درمانی با استفاده از ابزار جراحی دقیق، شروع به استخراج فولیکول‌ها از پوست سر می‌کنند. هر گرافت تولید شده در این مرحله، حاوی یک فولیکول و بین 1 تا 3 عدد تار مو است.
کاشت گرافت ها : در این مرحله گرافت‌های آماده شده در اختیار جراح قرار می‌گیرند. جراح با استفاده از تیغ جراحی استاندارد، سوراخ‌های به قطر 1 میلی‌متر یا کمتر در ناحیه‌ی گیرنده ایجاد می‌کند. سپس گرافت‌ها را با استفاده از انبرک کوچکی، دانه به دانه درون این سوراخ‌ ها قرار می‌دهد.

آماده سازی قبل از کاشت مو به روش fut

مراقبت‌ های بعد از کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش fut برای چه افرادی مناسب است؟

افراد برای کاشت مو به روش fut باید از شرایطی برخوردار باشند. این شرایط عبارتند از:

چه افرادی برای کاشت مو به روش fut مناسب نیستند؟

آیا کاشت مو به روش fut قدیمی شده است؟

معایب کاشت مو به روش FUT چیست؟

روش کاشت مو fut مانند بسیاری از متدهای مراقبت از زیبایی، برخی عوارض جانبی را به دنبال دارد. هرچند که این موارد معمولاً بسیار نادر هستند و اغلب زمانی رخ می‌دهند که به یک مرکز نامعتبر و پزشک غیر متخصص مراجعه کرده باشید:

هزینه کاشت مو به روش FUT

هزینه کاشت مو به هر روشی در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است، به همین دلیل است که نمی‌توان به طور دقیق گفت که این عمل چقدر هزینه دارد و این هزینه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در واقع هر چقدر ریزش موی فرد بیشتر باشد طبیعتاً مناطق طاس بیشتری داشته و به گرافت‌های بیشتری برای کاشت نیاز دارد. تجربه و مهارت پزشک متخصص، میزان به روز بودن تجهیزاتی که کلینیک از آنها برای عمل جراحی استفاده می‌کند، خدماتی که کلینیک به بیمار ارائه می‌دهد و بسیاری موارد دیگر در تعیین هزینه انجام عمل کاشت مو تأثیرگذار هستند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08