آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / رفع افتادگی پوست صورت با هایفوتراپی

رفع افتادگی پوست صورت با هایفوتراپی

آنچه در این مطلب میخوانید

به مرور زمان پوست دچار شل شدگی و افتادگی و چین و چروک و تغییر رنگ می شود. سبک زندگی و ژنتیک عوامل اصلی هستند که باعث کاهش کلاژن در پوست می شوند و پس از به وجود آمدن این حالت، بسیاری از افراد تلاش می کنند تا جوانی و شادابی را به پوست خود برگردانند. هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی و زیباسازی پوست است که میتواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. افراد جوانتر که نمیخواهند خطرات ناشی از جراحی های لیفت صورت را تجربه کنند،‌ میتوانند از مزایای هایفوتراپی بهره مند شوند؛ اما در موارد افتادگی شدید پوست نمیتواند چندان مؤثر باشد. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (Ultrasound) شبیه به سونوگرافی استفاده میشود. روش درمانی در هایفوتراپی کاملاً غیر تهاجمی بوده و تنها با تحریک و افزایش تولید کلاژن در لایه های عمیق پوست، موجب بازسازی سلول های آسیب دیده و رشد سلول های جدید در پوست میشود.

رفع افتادگی صورت با هایفوتراپی

دلیل شلی و افتادگی پوست صورت

به طور کلی دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت عبارتند از:

همچنین بخوانید: مزایا و معایب هایفوتراپی

تاثیر هایفوتراپی در رفع افتادگی صورت

هایفوتراپی را می‌ توان امن‌ ترین روش برای لیفت پوست صورت دانست. برخلاف بسیاری از روش‌ های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند. در هایفوتراپی با امواجی که با دستگاه به لایه‌ های زیرین پوست فرستاده می‌شود، در واقع گرمای ایجاد شده از طریق این امواج سلول‌ ها را دوباره تحریک به کلاژن سازی می‌ کند که به این ترتیب باعث جوانسازی ، لیفت و درمان قطعی افتادگی صورت می‌شود.

انواع دستگاههای هایفوتراپی

1- دستگاه هایفوتراپی اولترا و دلتا

این دستگاه به‌ عنوان پیشرفته‌ ترین دستگاه هایفوتراپی معرفی شده است. تجهیزات دستگاه‌ های اولترا و دلتا تقریباً مشابه هم هستند و در دو مدل 600 واتی و 800 واتی معرفی شده‌اند. هندپیس و کارتریج در هر دو مدل دستگاه هایفوتراپی تعبیه شده و هر دو دستگاه تعداد شات های مشابهی را می‌گیرند. این دو دستگاه از نظر قیمت با هم تفاوت دارند.

2- دستگاه هایفوتراپی سه بعدی

دستگاه سه بعدی یکی از چندین نمونه نسل جدید دستگاه‌ های هایفوتراپی محسوب می‌شود که دارای مزایای بیشتری نسبت به نمونه‌ های قدیمی می‌ باشد. بزرگ‌ ترین مزیت این دستگاه‌ ها سرعت بالای آنها است که باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود. این مزیت باعث کوتاه شدن جلسه درمانی و در نتیجه راحتی بیشتر بیمار می‌شود.

3- دستگاه هایفوتراپی چهار بعدی

این نسل از دستگاه‌های هایفوتراپی جدیداً وارد بازار شده و یکی از بهترین دستگاه‌ های هایفوتراپی نام گرفته است. دستگاه چهار بعدی نسبت به مدل سه بعدی از مزایای بیشتری برخوردار است. قیمت پایین آن و کار آیی چندجانبه آن را از سایر انواع قدیمی متمایز کرده است.

4- دستگاه مینی هایفو

این نوع دستگاه که هایفو خانگی هم نامیده می‌شود برای مصارف ظریف‌ تر مانند هایفوتراپی صورت گزینه‌ ای مناسب است. از این دستگاه می‌ توان به راحتی برای از بین بردن چین و چرک صورت و حتی ریز چروک‌ های زیر چشم نیز استفاده کرد.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود ؟

برای انجام هایفوتراپی ، متخصص ناحیه موردنظر را تمیز کرده، سپس با زدن ژل ادامه می دهد. با استفاده از یک دستگاه دستی هایفو، امواج فراصوت را در فواصل کوتاه روی پوست ارسال می کند که بنا به ناحیه مورد نظر بین 30 تا 90 دقیقه زمان می برد. در مجموع هایفوتراپی معمولاً بدون درد بوده یا با درد اندک و قابل تحمل می باشد که نیاز به بی حسی نداشته و عوارضی نیز بروز پیدا نمی کند. در نهایت فرد بعد از اتمام کار می تواند به فعالیت های روزانه خود برگردد ، به شرط اینکه زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

قبل از مراجعه به کلینیک جهت انجام هایفوتراپی پوست خود را تمیز کنید و از هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی بر روی منطقه مورد نظر استفاده نکنید.
هنگام مراجعه به کلینیک از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.
قبل از انجام هایفوتراپی اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی را استفاده می‌کنید حتماً در خصوص آن با پزشک مشورت داشته باشید و از بروز هرگونه عوارض جانبی احتمالی در امان باشید.

مراقبت بعد از هایفوتراپی

پس از هایفوی صورت ، از آفتاب دوری کنید. پس از درمان پوستی هایفو، مهم است که سعی کنید تا چند هفته از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و سرما جلوگیری کنید . دلیل آن این است که دوری از نور خورشید به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون و کاهش احتمال آفتاب‌ سوختگی و آسیب پوست کمک می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب نیز توصیه می‌شود؛ زیرا به جلوگیری از تماس مستقیم اشعه ماوراء بنفش خورشید با پوست کمک می‌ کند.
پوست خود را نخارانید. در این زمان پوست شما بسیار حساس خواهد بود و خاراندن آن شما را در معرض خطر آسیب پوست قرار می‌دهد. اگر اسکار دارید، اجازه دهید به طور طبیعی از بین بروند. تلاش برای حذف آنها ممکن است منجر به زخم بزرگی شود که منجر به عفونت خواهد شد.
آب بیشتری بنوشید. آب با افزایش سرعت تولید کلاژن در بدن به بهبودی و سلامت شما کمک می‌ کند. این به نفع شما است که بدنتان را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا حد امکان آب بنوشید.
دوش یا حمام آب گرم نگیرید. هنگام حمام کردن، از آب سرد استفاده کنید؛ زیرا این کار به حفظ روغن محافظ طبیعی روی پوست شما کمک می‌ کند و همچنین از تحریک پوست جلوگیری می‌ کند.

هایفوتراپی مناسب چه افرادی است؟

هایفوتراپی عموماً مناسب افرادی است که بیش از 30 سال سن داشته و از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌ برند و می‌خواهند سرعت روند پیری پوست خود را به تأخیر بیندازند .
همچنین افرادی که پوستشان دچار آسیب‌ هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ ی فرابنفش شده نیز میتوانند از هایفو استفاده نمایند؛ اما معمولاً این افراد نیاز به جلسات بیشتری دارند تا کاملاً پوستشان بهبود پیدا کند.

سن مناسب جهت انجام هایفوتراپی پوست

سنین 35 تا 50 سالگی بهترین و استاندارد ترین سن هایفوتراپی هستند. در این رده سنی، با استفاده از اشعه ایمن و کم‌ خطر فراصوت، می‌توان به تحریک کلاژن‌ سازی پوست کمک کرد. علاوه بر رفع مشکلات خفیف تا متوسط پوست، به پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی یا پیری پوست نیز جلوگیری کرد.

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

انجام هایفو تراپی به خودی خود درد چندانی ندارد؛ اما در برخی افراد که دارای پوست‌ های حساسی هستند و درد را بیشتر احساس می کنند. به علت تاباندن امواج اولتراسوند و برخورد آن با پوست به علت گرم شدن پوست و همچنین حساسیت پذیری بیشتر آن ممکن است موجب بروز درد در حین انجام هایفوتراپی شود. معمولاً این درد خفیف بعد از اتمام فرآیند هایفوتراپی از بین خواهد رفت؛ اما در برخی افراد با توجه به شرایط پوستی آنها و عدم تحمل درد ممکن است تا چند روز پس از انجام هایفو تراپی به خصوص هنگام لمس کردن پوست صورت موجب بروز درد در این نواحی گردد که داشتن این درد خفیف تا چند روز پس از هایفوتراپی کاملاً طبیعی می باشد؛ اما اگر این درد طولانی مدت شد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

مدت زمان بهبودی بعد از هایفو تراپی

روش هایفو دوره‌ ی نقاهت یا ریکاوری ندارد. بلافاصله بعد از انجام درمان می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید. هایفوتراپی درمانی بسیار ایمن و با دوران بهبود بسیار کوتاه است.

مدت زمان اثر هایفوتراپی روی صورت

این روش با استفاده از انرژی متمرکز ماورای صوت در زیر سطح پوست، لایه ی پوست صورت را علاوه بر تحریک کلاژن سازی منقبض میکند. در نتیجه لیفت صورت طی یک دوره ی 60 تا 90 روزه رخ خواهد داد.

تعداد جلسات هایفوتراپی صورت

تعداد جلسات هایفو در سال به صورت معمول یک مرتبه است؛ اما در شرایطی که افتادگی‌ های پوست شما زیاد باشد،‌ ممکن است پزشک دو جلسه در سال را پیشنهاد دهد. همچنین اگر ماندگاری نتایج را بیشتر از یک سال حس کردید می‌توانید بازه‌ی طولانی‌ تری مانند یک سال و نیم و یا دو سال را برای انجام جلسه تمدید در نظر بگیرید.

ماندگاری هایفوتراپی

حداقل زمان دوام و ماندگاری پوست پس از هایفو یک سال خواهد بود. در برخی موارد و با رسیدگی و مراقبت فرد از پوست، این مدت زمان به دو سال نیز افزایش می یابد. پس از طی این مدت برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست باید هایفوتراپی را تکرار نمود.

کاندیدای نامناسب هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی

عوامل تأثیرگذار بر قیمت هایفوتراپی به مواردی چون ناحیه مورد درمان ، مکان کلینیک ، نوع دستگاه هایفوی مورد استفاده و تعداد جلسات هایفوتراپی اشاره کرد.

عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت نکات منفی زیادی ندارد و از ایمنی بالایی برخوردار است. به‌هرحال، شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان منتظر چند عارضه جانبی باشید که در عرض 24-48 ساعت از بین می‌روند:

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08