آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس به چروک های دور چشم یا خطوط پنجه کلاغی

تزریق بوتاکس به چروک های دور چشم یا خطوط پنجه کلاغی

آنچه در این مطلب میخوانید

افزایش سن و مراقبت های نادرست از پوست و استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت به مرور منجر به ایجاد چروک های پنجه کلاغی با عمق های مختلف در اطراف چشم میشود. برخی از این چین و چروک ها با خندیدن یا تغییر حالت صورت مشاهده شده و بعضی از آنها در حالت عادی کاملاً قابل رؤیت می باشند. به دلیل تأثیر نامطلوبی که این چین و چروک ها در گروه های سنی مختلف روی زیبایی و طراوت صورت ایجاد می کند، تزریق بوتاکس دور چشم انجام میشود. بوتاکس از سم ضعیف بوتولینوم تولید شده و نوعی نوروتوکسین به شمار می رود. این مواد پس از تزریق، عصب ماهیچه های دور چشم را هدف قرار داده و اصطلاحاً منجر به فلج شدن آنها میشوند. به همین دلیل ماهیچه های اطراف چشم امکان حرکت نداشته و در صورت خندیدن و تغییر حالت صورت چین و چروک ایجاد نمی شود.

مزایای رفع خطوط دور چشم با تزریق بوتاکس

روش و نحوه تزریق بوتاکس دور چشم

پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس دور چشم

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس در خطوط پنجه کلاغی دور چشم

محل تزریق بوتاکس دور چشم

چین‏‌ هاى پنجه کلاغى چین‏‌هایی هستند که در اثر انقباض عضله حلقوی دور چشم یا عضله «اربیکولاریس اکولى» به‌وجود می‌آیند. تزریق بوتاکس به داخل بخش خارجى این عضله مانع انقباض آن شده، عمق چین‌‏هاى پنجه کلاغى را کم می‌کند.

زمان اثرگذاری بوتاکس دور چشم

تأثیر بوتاکس برای رفع خطوط دور چشم، 3 الی 4 روز پس از تزریق آغاز می شود و حداکثر تا 2 هفته طول می کشد که نتیجه نهایی مشخص گردد.

آیا بوتاکس دور چشم باعث افتادگی پلک می شود؟

افتادگی پلک چشم یکی از عوارض احتمالی اما نادر تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و دور چشم است که می‌تواند با تزریق نادرست و جابجایی بوتاکس ایجاد گردد.

بهترین برند بوتاکس دور چشم

کاندیدای نامناسب بوتاکس

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

اینکه اثرات بوتاکس تا چه زمانی باقی می‌مانند، به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال سن متقاضی، نوع پوست، میزان اثرگذاری فعالیت عضلات بر روی پوست، برند بوتاکس مورد استفاده و دوز تزریق از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر این موضوع هستند. با توجه به همه این موارد می‌توان میزان ماندگاری بوتاکس را از 3 تا 6 ماه متغیر دانست.

هزینه تزریق بوتاکس دور چشم

تعرفه بوتاکس دور چشم به عوامل گوناگونی مثل تعداد جلسات درمانی، نوع برند بوتاکس، مقدار دوز مصرفی، دستمزد پزشک، نوع پوست شما و خواسته شما همگی بر قیمت تأثیر می‌گذارند.

عوارض جانبی بوتاکس دور چشم

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

رفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکسرفع افتادگی گوشه های لب با تزریق بوتاکس

بوتاکس، سیگنالهای ارسال شده از اعصاب به عضلات را مسدود و از انقباض ماهیچه‌ ها جلوگیری می‌ کند و با مهار انقباض عضله، باعث بالارفتن گوشه های لب میشود ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

رفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکسرفع تعریق کف دست و پا با تزریق بوتاکس

درمان تعریق با بوتاکس برای تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروزیس روشی است که بیش از ۸۰ درصد موفقیت آمیز بوده و میزان رضایت بالایی دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینیتزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط خرگوشی روی بینی

خطوط و چروک های خرگوشی روی بینی و عضله نازالیس که معمولاً از گوشه داخلی چشم شروع شده و به سمت پایین و داخل در هر دو طرف بینی کشیده می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31