آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / هر آنچه باید درباره تزریق ژل یا فیلر بدانید

هر آنچه باید درباره تزریق ژل یا فیلر بدانید

اگر به دنبال صورتی پر یا زاویه دار با خطوط مشخص هستید یا برای جوانسازی در پی رفع چین و چروک های پوست می باشید؛ همچنین مایلید لبهایی خوش فرم و طبیعی یا پرحجم و جذاب داشته باشید؛ تزریق ژل یا فیلر می تواند با هزینه‌ ایی مقرون به صرفه و عوارض حداقلی (تزریق ژل یا فیلر اگر به دست پزشک مجرب و با استفاده از مواد مجاز، مورد تایید و تاریخ دار انجام شود؛ با عوارضی زودگذر و کم ریسک همراه است.) ، بهترین گزینه برای شما باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

با گذشت زمان و افزایش سن، چربی‌های زیر پوست کاهش می‌یابد و باعث می‌شوند عضلات و استخوان‌ های صورت بیشتر نمایان شوند، همین امر سبب می‌شود چین و چروک پوست افزایش یافته و زیبایی پوست کمتر شود. امروزه بسیاری از روش‌های غیر جراحی راحتی برای بازگرداندن زیبایی و جوانی به پوست ابداع شده است که می‌توان با استفاده از این روش‌ها و تمدید مجدد آنها زیبایی پوست را بازگرداند. یکی از بهترین روش‌ ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به صورت استفاده از ژل یا پرکننده‌ ها می‌باشد. فیلر یا ژل نوعی پرکننده یا حجم دهنده است که می‌تواند به قسمت‌های مختلف پوست تزریق شده و با هدف جوانسازی، فرم دهی و حجم دادن به این قسمت‌ ها مورد استفاده قرار گیرد. موادی که برای این کار استفاده می‌ شوند، بسیار با بدن سازگاری دارند و به طور معمول از ترکیبات طبیعی بدن به دست می‌آیند، به همین دلیل کمترین عوارض را به دنبال داشته و رفته‌رفته توسط بدن جذب می‌شوند.

کاربردهای تزریق ژل یا فیلر

کاربرد های تزریق فیلر یا ژل برای جوانسازی و افزایش حجم از دست رفته صورت به شرح زیر است :

تزریق ژل در اصفهان دکتر مزروعی

مزایای تزریق ژل یا فیلر

نحوه تزریق فیلر

در مواردی که فرد متقاضی نسبت به درد حساسیت دارد می‌توان از بی‌حس‌کننده‌های موضعی استفاده کرد. پس از این کار، ناحیه تزریق مشخص شده و با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و نازک، ژل یا فیلر به زیر پوست تزریق می‌شود. پس از تزریق، پزشک باید ناحیه را ماساژ دهد تا ژل‌ها به خوبی در آن پخش شوند، همچنین این ماساژ به ایجاد تقارن بهتر هم کمک خواهد کرد. در نهایت برای جلوگیری از کبودی و التهاب، کمپرس آب سرد بر روی محل تزریق قرار داده می‌شود.

اقدامات قبل از تزریق فیلر

مراقبتهای بعد از تزریق فیلر

کاندیدای نامناسب تزریق فیلر

در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق ژل، خودداری کنند:

ماندگاری فیلر و ژل

ماندگاری نتایج تزریق ژل یا فیلر به نوع فراورده، ناحیه درمان و بیمار بستگی دارد. ماندگاری اثر ژل‌های بر پایه هیالورونیک اسید (HA) از بقیه ژل‌ها کوتاهتر است و به همین دلیل این ژل غالباً به بیمارانی توصیه می‌شود که برای اولین بار این درمان زیبایی را انجام می‌دهند. اثر فیلرها پس از 6 تا 18 ماه از بین می‌رود.

عوارض تزریق فیلر یا ژل

هرچند تزریق ژل یک روش کاملاً غیر تهاجمی است و دوره نقاهت کوتاهی دارد؛ اما توصیه می‌شود که این کار را حتماً در یک کلینیک معتبر انجام دهید و مطمئن شوید فردی که تزریق را انجام می‌دهد، از تجربه و مهارت خوبی برخوردار است. در این صورت عوارض احتمالی این روش به حداقل خواهند رسید. از مهم‌ترین این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تزریق ژل یا فیلر

هزینه‌ تزریق ژل به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت. هزینه‌ی تقریبی تزریق ژل به میزان تخصص و مهارت پزشک، نوع متد مورد استفاده برای تزریق، زمان و لوازم و مهارت مورد استفاده برای تزریق و همچنین موقعیت مکانی مطب یا کلینیک زیبایی بستگی خواهد داشت.

همچنین بخوانید : تزریق آنزیم تخلیه ژل


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08