آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / همه چیز درباره مزوتراپی؛ مزایا ، عوارض و قیمت

همه چیز درباره مزوتراپی؛ مزایا ، عوارض و قیمت

مزوتراپی یکی از روش‌های نوین و موثر در حوزه زیبایی و پزشکی است که به منظور جوانسازی پوست، درمان ریزش مو و کاهش چربی‌های موضعی استفاده می‌شود. این تکنیک شامل تزریق ترکیبات مغذی، ویتامین‌ها و مواد فعال به لایه‌های میانی پوست است که به بهبود وضعیت پوست و تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند. مزوتراپی به دلیل قابلیت سفارشی‌سازی و تاثیر سریع، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در درمان‌های زیبایی تبدیل شده است. مزوتراپی معمولا به عنوان یک روش غیرجراحی و نسبتا کم‌تهاجمی محسوب می‌شود، اما انتخاب این روش باید تحت نظر پزشک و متخصص صورت بگیرد تا بهترین نتایج حاصل شود. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف مزوتراپی، کاربردها، مزایا و نکات مهمی که باید در نظر گرفت، خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که در آن از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای سفت کردن و جوانسازی پوست، از بین بردن چربی‌های اضافی و همچنین درمان ریزش مو و پیری پوست استفاده می‌شود.

مزایای مزوتراپی

درمان با مزوتراپی مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها را اشاره خواهیم کرد:

کاربردهای مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی است که به وسیله ی تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها، داروها و سایر ترکیبات به لایه‌های میانی پوست (مزودرم) به منظور بهبود وضعیت پوست و درمان مشکلات مختلف استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از کاربردهای مزوتراپی اشاره شده است:

مزوتراپی در اصفهان

فرایند انجام مزوتراپی

هنگام اجرای هر جلسه مزوتراپی صورت و مزوتراپی مو، پزشک معالج بسته به تشخیص خود ممکن است از داروی بی‌حسی بر روی سطح پوست شما استفاده کند. در مرحله بعد با استفاده از سوزن مخصوصی که بسیار ریز است، تزریق مواد آلی به نقاط تحت درمان انجام خواهد شد. تعداد دفعات تزریق می‌توانند زیاد باشند و این به مشکل پوستی شما و درصد آن بستگی خواهد داشت.

مقایسه مزوتراپی با سایر روش های جوانسازی

مزوتراپی یکی از روش‌های محبوب در جوانسازی پوست است که در ادامه آن را با سایر روش‌های جوانسازی مقایسه می‌کنیم:
مزوتراپی
برای انجام مزوتراپی، محلول حاوی ویتامین، اسید آمینه و آنتی اکسیدان ها به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و با تحریک کلاژن‌سازی باعث جوانسازی پوست می شود. این شیوه درمانی با استفاده از سوزن های میکرو انجام می‌گیرد و علاوه بر تزریق مواد مغذی و تقویت کننده پوست، باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک و تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستین پوست دارد و از روند پیری پوست می کاهد.
مزوژل
مزوژل یکی از روش های جوانسازی است که در میان مواد اولیه متعددی که در ساخت و تولید آن به کار برده میشود، اصلی ترین عنصر آن هیالورونیک اسید است. این ماده می‌تواند سلول‌های تولیدکننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌رسانی به بافت‌های پوست آسیب‌های آنها را از بین ببرد. در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک کنند.
میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاهی به نام درمارولر یا قلم میکرونیدلینگ انجام می‌شود که این دستگاه حاوی سوزن های کوچک می باشد. با حرکت آنها بر روی پوست، سوراخ هایی بر روی پوساپت ایجاد می شود که باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می‌شود، در نتیجه سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی می شود.
‏prp پلاسمای غنی از پلاکت
برای استفاده از این شیوه درمان از خون خود فرد استفاده می شود. در این روش خون از بدن فرد گرفته می‌شود و با قرار دادن آن در دستگاه سانتریفیوژ باعث غنی سازی و جداسازی ناخالصی های آن می شوند. تزریق با استفاده از سوزن های ظریف انجام می‌گیرد و تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد.
تزریق فیلر به پوست
فیلرها نوعی پرکننده‌ی پوستی هستند که شایع‌ترین نوع آنها از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند. این مواد در زیر پوست تزریق می ‌شوند تا فرورفتگی ها و چروک پوست را پر کنند و باعث جوانسازی پوست و صورت شوند.
تزریق بوتاکس
بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم می باشد که با فلج کردن عضلات صورت، از انقباضات زیاد آن جلوگیری کرده و در نتیجه باعث جوانسازی پوست خواهد شد. زمانی که این عضلات به حالت استراحت در می آیند، باعث کم شدن چین و چروک ها و افزایش زیبایی چهره خواهد شد.
لیزر تراپی
به منظور لایه برداری پوست می توان از لیزر استفاده کرد که نسبت به سایر روش ها به صورت تهاجمی تر عمل می کند. برای انجام این شیوه درمانی پرتوهای نور بر ناحیه مورد نظر متمرکز شده و باعث برداشته شدن پوست بیرونی و جوانسازی پوست می شود.
رادیو فرکانسی یا ترماژ
یکی دیگر از درمان های غیر تهاجمی استفاده از لیزر رادیو فرکانسی می باشد که در این روش از امواج رادیویی استفاده می‌شود و این امواج لایه های عمیق پوست را تحت تأثیر قرار داده و با افزایش حرارت در این نواحی، باعث افزایش استحکام بافت پوست می‌شود، در نتیجه تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست و ترمیم سلول های آسیب دیده دارد.
تزریق چربی
در روش تزریق چربی به پوست از چربی های اضافه بدن خود فرد استفاده می شود که فرآیند برداشت چربی ها از طریق لیپوساکشن می باشد و بعد از برداشت، چربی ها در دستگاه های مخصوص به منظور خالص سازی قرار داده می شود. بعد از خالص سازی چربی ها در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. با توجه به اینکه از چربی های بدن خود فرد در این شیوه درمانی استفاده می شود، واکنش بدن به آن بسیار پایین بوده و عوارض کمتری برای فرد ایجاد می شود.

آیا مزوتراپی برای لاغری موثر است؟

مزوتراپی چربی سوز که با نام مزوتراپی لاغری شناخته می شود، روشی موثر و سریع برای از بین بردن چربی های اضافه در نقاط مختلف بدن می باشد. در این روش ترکیباتی از جمله ویتامین ها، داروهای هومیوپاتی و عصاره گیاهان مختلف در مقادیر میکروسکوپی در نواحی مورد نظر در لایه مزودرم پوست تزریق می گردد. تزریق این مواد سبب تجزیه و شکستن چربی ها شده و در نهایت به صورت مواد زائد از بدن دفع می شود.

کاندیدای مناسب برای مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی غیرجراحی است که می‌تواند برای افراد مختلف موثر باشد. با این حال، برخی افراد به عنوان کاندیدای مناسب‌تری برای این درمان شناخته می‌شوند. در ادامه به ویژگی‌ها و شرایطی که می‌تواند فرد را به کاندیدای مناسب برای مزوتراپی تبدیل کند، اشاره شده است:

مراقبت های بعد از مزوتراپی

مراقبت های بعد از این درمان به شرح زیر است:

  1. بعد از درمان بلافاصله از کمپرس یخ برای برای کاهش التهاب و تورم در نواحی تحت تزریق استفاده کنید.
  2. سعی کنید تا 4 ساعت اول بعد از درمان از شستشوی پوست خود بپرهیزید.
  3. استفاده از ژل آرنیکا تا سه مرتبه در روز و تا 48 ساعت اول می تواند به رفع کبودی و از بین بردن آن کمک بسیاری کند.
  4. تا 48 ساعت اول بعد از درمان به استخر و سالن های سونا و جکوزی نروید. از گرفتن دوش آب داغ نیز خودداری کنید. این امر می تواند التهابات پوستی را افزایش دهد.
  5. تا 24 ساعت اول بعد از تزریق داروهای ضد التهاب مانند آسپرین و ویتامین E استفاده نکنید. برای کاهش درد، مسکن های تجویز شده مانند تیانول می تواند به شما کمک بسیاری کند.
  6. به دلیل اینکه پوست بعد از درمان مزوتراپی دچار حساسیت می شود، به همین دلیل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن خود بدین روش خودداری کنید. حتی استفاده از دستگاه سولار نیز می تواند پوست شما را با خطرات جدی روبرو کند.
  7. سعی کنید رژیم غذایی متعادلی را برای خود در نظر بگیرید. در 72 ساعت اول بعد از مزوتراپی از غذاهایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا استفاده کنید. این رژیم می تواند نتایج بی نظیری را از درمان برای شما ایجاد کند.
  8. در صورتی که هر گونه قرمزی و التهاب را در پوست خود مشاهده کردید از کمپرس آب گرم در روز به مدت چندین بار استفاده کنید.
  9. ورزش های شدید تا 48 ساعت بعد از مزوتراپی ممنوع است.

عوارض احتمالی مزوتراپی

عوارض مزوتراپی شامل موارد زیر است:

هزینه مزوتراپی در اصفهان

عوامل مختلفی بر روی هزینه انجام مزوتراپی تاثیرگذار می‌باشند. این عوامل عبارت‌اند از:

سوالات رایج درباره مزوتراپی

1- چند جلسه مزوتراپی نیاز است تا نتایج قابل مشاهده باشد؟
به طور میانگین تعداد جلسات حداقل 4 و حداکثر 12 جلسه می باشد.
2- آیا نتایج مزوتراپی دائمی است؟
ماندگاری تاثیر مزوتراپی مو دائمی نیست، بلکه موقت می باشد و نیاز به ترمیم دارد.
3- آیا می ‌توان مزوتراپی را با دیگر روش‌های درمانی ترکیب کرد؟
بله، مزوتراپی می‌تواند با دیگر روش‌های درمانی ترکیب شود تا نتایج بهتری حاصل شود.
4- مزوتراپی غبغب بهتر است یا لیپوساکشن؟
مزوتراپی یک روش پزشکی زیبایی است که در آن ویتامین‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی به طور موضعی و در مقادیر کم به لایه میانی پوست که مزودرم نامیده می‌شود، تزریق می‌گردند. مزوتراپی غبغب می‌تواند به از بین بردن چربی اضافی در ناحیه چانه و گردنکمک کرده و همچنین باعث سفت و محکم شدن پوست این ناحیه شود. لیپوساکشن در مقایسه با این روش یک جراحی تهاجمی است. در لیپوساکشن یک برش ایجاد می شود و با استفاده از یک لوله پلاستیکی مکنده، چربی ها کشیده می شود. تصمیم نهایی باید بر اساس مشاوره با پزشک متخصص و با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی، توقعات و ترجیحات شخصی صورت گیرد. پزشک می‌تواند بهترین گزینه را با توجه به شرایط خاص شما پیشنهاد دهد.
نتیجه گیری
در نهایت، مزوتراپی به عنوان یک روش غیرجراحی با قابلیت‌های متنوع، می‌تواند به بهبود کیفیت پوست و افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند. در مزوتراپی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر موادر مورد نیاز پوست جهت تزریق به وسیله ی سوزن‌هایی ظریف به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده خواهد شد. با این حال، توجه به مشاوره‌های تخصصی و رعایت مراقبت‌های پس از درمان برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است. انتخاب مزوتراپی باید با در نظر گرفتن نیازها و شرایط فردی هر شخص انجام شود تا از فواید این روش به بهترین نحو بهره‌برداری شود.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره مزوتراپی؛ مزایا ، عوارض و قیمتهمه چیز درباره مزوتراپی؛ مزایا ، عوارض و قیمت

مزوتراپی یکی از روش‌ های نوین و موثر در حوزه زیبایی و پزشکی است که به منظور جوانسازی پوست، درمان ریزش مو و کاهش چربی‌ های موضعی استفاده می‌ شود ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

چگونه ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش دهیم؟چگونه ماندگاری تزریق بوتاکس را افزایش دهیم؟

مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس در افراد مختلف یکسان نیست و عوامل بسیاری وجود دارند که می‌ توانند این مدت را تحت تاثیر قرار دهند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

فواید بوتاکس میگرن برای کاهش سردردفواید بوتاکس میگرن برای کاهش سردرد

تزریق بوتاکس میگرن باعث کاهش فعالیت بیش از حد عضلات و در نتیجه کاهش فشار و تحریک‌ پذیری عصبی می‌ شود که از عوامل اصلی بروز میگرن هستند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27