آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / کاشت ابرو به روش FIT و نتایج طبیعی آن

کاشت ابرو به روش FIT و نتایج طبیعی آن

کاشت ابرو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کارآمدترین تکنیک‌ های زیبایی برای بازگرداندن حجم و شکل طبیعی ابروها است. این روش به کمک استخراج واحدهای فولیکولی از ناحیه‌ ای دیگر از بدن، به ویژه ناحیه پشت سر و کاشت آنها در ناحیه ابرو انجام می‌شود. در کاشت ابرو به روش FIT، فولیکول‌ های مو به صورت تک‌ تک از ناحیه اهداکننده (معمولا پشت سر) استخراج و به دقت در ناحیه ابرو کاشته می‌ شوند. این روش به ‌ویژه برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، بیماری، یا آسیب‌ های فیزیکی دچار کم ‌پشتی یا ریزش ابرو شده‌ اند. برخلاف روش‌ های سنتی که ممکن است به برش‌ های بزرگ و زخم‌ های قابل توجه منجر شوند، روش FIT با استفاده از تکنیک‌ های میکرو، نتایج طبیعی و بدون دردسری را به همراه دارد. در این مقاله به بررسی جزئیات این روش، مراحل انجام آن، مزایا و مراقبت‌ های پس از عمل خواهیم پرداخت .

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

مهم‌ ترین مزایای روش FIT به شرح زیر هستند:

مراحل انجام کاشت ابرو با تکنیک FIT

روند اصولی بهترین کاشت ابرو به روش fit در اصفهان به شرح ذیل است:

  1. مشاوره و طراحی : اولین و مهم‌ترین مرحله کاشت ابرو به روش fit، مرحله مشاوره و طراحی است. در این روش پزشک بعد از بررسی شرایط بیمار، با او مشاوره می‌کند تا طراحی انجام دهد که با چهره بیمار هماهنگ است.
  2. آماده ‌سازی ناحیه برداشت : بعد از اینکه کارهای مشاوره انجام شد، ناحیه‌ای از پشت سر که قرار است فولیکول‌ها از آن برداشت شوند، آماده ‌سازی و بی‌حس می‌شود.
  3. برداشت فولیکول ‌ها : در سومین مرحله فولیکول‌ ها با استفاده از ابزارهای میکروسکوپی به صورت تکی برداشت می‌شوند.
  4. آماده‌سازی ناحیه گیرنده : پس از این که ناحیه گیرنده مشخص شد، فرآیند بی‌حس کردن و آماده ‌سازی آن جهت شروع کاشت فولیکول‌ ها آغاز می‌گردد.
  5. کاشت فولیکول ‌ها : در پنجمین مرحله فرآیند کاشت ابرو به روش fit فولیکول‌ها به دقت در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند تا تراکم و جهت موها به طور طبیعی باشد.
  6. مراقبت‌های بعد از عمل : آخرین مرحله از این پروسه مرحله انجام مراقبت‌ های بعد از عمل است که طی آن بیمار باید با پزشک خود در ارتباط باشد و تمام توصیه‌ های او را جدی بگیرد.
کاشت ابرو به روش fit در اصفهان

مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو به روش FIT

  1. حدود یک هفته قبل از عمل، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را متوقف کنید.
  2. حدود یک هفته قبل از عمل، مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) را متوقف کنید.
  3. در روز عمل، موهای خود را به طور کامل بشویید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو به روش FIT

توصیه ‌های بعد از کاشت ابرو به روش FIT نقش قابل توجهی در کاهش عوارض کاشت ابرو، کوتاه شدن دوره نقاهت و بهبود نتایج دارد. توصیه می‌شود مراقبت ‌های زیر را در دوره نقاهت رعایت کنید تا دریافت نتیجه مطلوب از پیوند ابرو را تضمین کنید.

  1. حتما به صورت منظم از داروهای تجویز شده پزشک استفاده کنید.
  2. حداقل تا 3 روز بعد از عمل از شستن صورت خود اجتناب کنید و بعد از آن صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  3. از شوینده‌های ملایم برای شستن صورت استفاده کنید.
  4. حداقل تا 1 هفته بعد از کاشت ابرو در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  5. برای کاهش تورم و کبودی اطراف ابروها می توانید روزانه 10 مرتبه به مدت 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  6. در هنگام خواب و استراحت حتما به پشت بخوابید و سرتان را بالاتر از تنه قرار دهید.
  7. از دستکاری، خاراندن و لمس ابروهای خود اجتناب کنید.
  8. از یک رژیم غذایی پر از مایعات و ویتامین‌ها استفاده کنید.
  9. حداقل تا 4 هفته از ورزش و فعالیت سنگین بپرهیزید.

تفاوت کاشت ابرو به روش FIT با سایر روش‌های کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی معمولا به دو روش اصلی FUT و FIT انجام می‌شود. بقیه روش‌های دیگری که برای کاشت ابرو وجود دارند، بر اساس همین روش‌های پایه هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:
روش : کاشت مو به روش fut به این صورت است که مجموعه‌ای از فولیکول‌ها از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شود و نیاز به برش و بخیه وجود دارد. این روش برای افرادی مناسب است که به تعداد بسیار زیادی فولیکول نیاز دارند. با این حال به دلیل تهاجمی بودن و دوران نقاهت طولانی طرفداران زیادی ندارد.
روش :DHI این روش مشابه با کاشت ابرو به روش FIT است؛ با این تفاوت که در آن از یک قلم خاص به نام برای کاشت فولیکول ‌های استفاده می‌شود. این قلم تضمین می‌کند که فولیکول‌ ها در محل خود قرار گرفته ‌اند و همچنین باز کردن کانال برای جای‌گذاری فولیکول‌ ها را آسان‌تر می‌کند.
روش هیبریدی: این روش، جنبه‌ های مؤثر کاشت ابرو به روش FIT و DHI را در بر می‌گیرد و یکی از روش ‌های محبوب است. این روش برای هر بیمار مناسب نیست و با توجه به نوع ریزش ابروی فرد، باید در مورد انتخاب این روش تصمیم‌گیری کرد.
روش :SUT این روش نیز مشابه با کاشت ابرو به روش FIT است؛ با این تفاوت که به‌صورت رباتیک و با استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته فرآیند کاشت انجام می‌شود. با این حال به دلیل دقت بسیار بالایی که کاشت ابرو نیاز دارد، توصیه می‌شود از روش استفاده شود که پزشک تمامی مراحل را انجام می‌دهد.

چه کسانی می‌توانند از روش FIT برای کاشت ابرو استفاده کنند؟

این روش به افرادی که به دنبال راه‌ حلی برای پر کردن ابروهایشان هستند، توصیه می‌شود. انجام کاشت و پیوند ابرو به روش FIT مناسب برای افرادی است که با مشکلات زیر روبرو هستند:

عوارض و ریسک‌ های احتمالی در کاشت ابرو به روش FIT

از متداول‌ ترین عوارض کاشت ابرو fit با این شیوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتایج و دوره بهبودی پس از کاشت ابرو با روش FIT

در ادامه به نتایج و دوره بهبودی پس از این روش می‌پردازیم:

نتایج کاشت ابرو به روش FIT

این روش به پزشک این امکان را می‌دهد که ابروها را به شکلی متناسب با صورت بیمار طراحی کند. نتایج معمولاً بسیار طبیعی به نظر می‌رسند؛ زیرا از موی خود فرد استفاده می‌شود و موهای کاشته ‌شده معمولاً طولانی‌مدت و دائمی هستند.

دوره بهبودی پس از کاشت ابرو

در هفته اول ممکن است هم در ناحیه کاشت و هم در ناحیه برداشت، کبودی و ورم وجود داشته باشد. این علائم معمولا در یک هفته بهبود می‌یابند. دو تا سه هفته بعد ممکن است موهای کاشته‌ شده دچار ریزش موقتی شوند، که به آن ریزش شوک می‌گویند. این امر طبیعی است و بعد از مدتی موها دوباره جوانه خواهند زد. سه ماه پس از عمل موی جدید شروع به رشد می‌کند و بیمار می‌تواند تغییرات حاصله را بهتر مشاهده کند. شش ماه تا یک سال بعد، نتایج نهایی و شکل‌دهی کامل ابروها معمولا در این مدت مشخص می‌شود.

هزینه کاشت ابرو به روش FIT

هزینه کاشت ابرو FIT در اصفهان به شدت وابسته به چندین عامل است که شامل تکنیک انتخابی، تجربه و مهارت پزشک، تعداد گرافت‌ ها و محل کلینیک می‌شود.
پرسش‌های متداول درباره کاشت ابرو به روش FIT

تکنیک FIT برای کاشت ابرو به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی، درد حین عمل وجود ندارد و بعد از عمل نیز درد معمولاً کم است.

به طور کلی، کل فرآیند کاشت ابرو به روش FIT می‌تواند بین 4 تا 8 ساعت به طول انجامد. البته این زمان ممکن است بر اساس شرایط بیمار و پیچیدگی عمل تغییر کند.

دوره بهبودی کاشت ابرو FIT ممکن است 6 تا 12 ماه به طول انجامد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشد. با این حال، بیشتر بیماران پس از یک ماه عوارض ابتدایی را پشت سر می‌گذارند و روند رشد موها را مشاهده خواهند کرد.

به دلیل دقت بالای این روش، نتایج نهایی بسیار طبیعی و زیبا به نظر می‌رسند.

  1. از دست زدن و وارد کردن فشار ابرو بعد از کاشت به شدت خودداری کنید، این کار خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.
  2. برای خوابیدن بعد از کاشت ابرو حتما از چند بالشت استفاده کنید تا سر شما بالاتر از بدنتان قرار گیرد.
  3. از وسایل آرایشی مانند مداد ابرو استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است ابروهای کاشته شده با ریزش مواجه شود.
  4. از داروهایی که دکتر شما بعد از پیوند ابرو تجویز می نماید به موقع استفاده نمایید، ممکن است این داروها مکمل عمل کاشت باشند. توصیه های پزشک خود را بعد از کاشت ابرو طبیعی جدی بگیرید.
  5. بعد از کاشت ابرو تا یک ماه در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید؛ زیرا ممکن است عمل ابروهای پیوند شده با مشکل مواجه شود.
  6. از قرار گرفتن در محیط های آلوده همراه با گرد و غبار زیاد جلوگیری نمایید.
  7. حتی بعد از اتمام دوره بهودی، از برداشتن و یا وکس کردن بیش از اندازه ابروهای کاشته شده خود جلوگیری نمایید. این کار ممکن از باعث ضعیف شدن ابروهای شما شود.

ماندگاری کاشت ابرو به روش FIT بالا است و نتایج دائمی است.
نتیجه گیری
در نتیجه، کاشت ابرو به روش FIT با مزایای برجسته‌ای همچون نتایج طبیعی و دوره بهبودی کوتاه، به یکی از انتخاب‌های محبوب برای افرادی که به دنبال بهبود ظاهر ابروهای خود هستند تبدیل شده است. این روش مبتنی بر استخراج و جدا کردن واحدهای فولیکولار مو است و به عنوان یک روش حرفه‌ای و دقیق کاشت ابرو شناخته می‌شود. در این روش، گرافت‌های مویی که از ناحیه اهداکننده (معمولا پشت گردن) برداشت می‌شوند، زیر میکروسکوپ جداسازی و آماده می‌شوند. سپس، فولیکول‌های جداشده در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند، به شکلی که مدل مورد نظر افراد را ایجاد کند. با رعایت مراقبت‌های پس از عمل و انتخاب یک پزشک ماهر، می‌ توانید به نتایج مطلوب و دائمی دست یابید. این روش، فرصتی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تغییر مثبت و مطمئن در ظاهر خود هستند.

همچنین بخوانید : کاشت موی طبیعی در اصفهان


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08