آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / لیزر کم توان لاغری چیست؛ بررسی مزایا و معایب

لیزر کم توان لاغری چیست؛ بررسی مزایا و معایب

داشتن اندامی متناسب و ظاهری ایده آل یکی از مهم ترین خواسته های افراد در دنیای امروز می باشد. افراد برای رسیدن به ظاهر متناسب روش های گوناگونی را می آزمایند. برخی از این روش ها با خطرات و عوارض متعددی رو به رو است و برخی از روش ها نیز با نتیجه ی مطلوب همراه نیستند. لاغری با استفاده از لیزر کم توان یکی از شیوه های مدرن لاغری می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از متقاضیان لاغری قرار گرفته است. با استفاده از دستگاه لیزر، صفحات مستطیل شکلی بر روی پوست افراد قرار داده می شود که انرژی الکترومغناطیسی را به شکل فوتون به زیر پوست درعمق نیم سانتیمتر تابش می شود. با لیزرهای کم توان یک سری واکنشهای فوتوشیمیایی به راه انداخته که در متابولیسم سلولی تغییر ایجاد می کند و بدون از بین بردن سلولها آنها را تخلیه می کند. در واقع اسیدهای چرب را وارد سیستم لنفاوی می کند و به سیستم گردش خون وارد می شوند. مقصد پایانی این ترکیبات کبد است که با فعالیتهای بدنی این ترکیبات متابولیزم شده، انرژی حاصل شده از بین می رود.
توجه داشته باشید که دستگاه لیزر کم توان، سلول های چربی را از بین نخواهد برد بلکه فقط اندازه ی آنها را کوچک می نماید. از این رو اگر فرد رژیم غذایی را رعایت نکند و در انجام فعالیت های ورزشی کوتاهی کند، ممکن است چربی های نواحی مورد نظر بازگردند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر کم توان لاغری چیست؟

لاغری با استفاده از لیزر کم توان روی کاهش چربی های موضعی بدن متمرکز می باشد. این دستگاه با ایجاد واکنش هایی روی سلول های چربی آنها را کوچک می نماید. کوچک تر شدن اندازه ی سلول ها سبب کاهش چربی ها در نواحی مورد نظر بدن خواهد شد و در نتیجه منجر به لاغری موضعی می گردد.

مزایای لیزر کم توان لاغری

نواحی مناسب برای لاغری با دستگاه لیزر کم توان

از مهم ترین نواحی مناسب برای لیزر کم توان می توان به نواحی زیر اشاره نمود:

روش کار لیزر کم توان برای لاغری موضعی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه لیزر کم توان برای لاغری موضعی باید به آن اشاره کنیم،‌ نحوه علمکرد کلی دستگاه لیزر کم توان لاغری محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که این دستگاه در زمره لیزرهای سرد قرار می‌گیرد؛ زیرا هیچ‌ گونه حرارتی را به بدن شما انتقال نمی‌دهد. لاغری موضعی با لیزر کم توان به راحتی صورت می‌گیرد و هیچ‌ نیازی به نگرانی در مورد حرارت بالای چنین لیزرهایی وجود ندارد. این محصولات به جای حرارت از پرتوهای الکترومغناطیس استفاده می‌کنند. در واقع برای استفاده از لیزر کم توان برای لاغری پزشک لیزر را بر روی لایه‌های چربی بدن شما قرار می‌دهد و اشعه‌های الکترومغناطیس تنها تا عمق پنج سانتی‌متری پوست نفوذ می‌کنند. لیزر کم توان موجب خواهد شد تا موادی همچون تری گلیسیرید و اسید‌های چرب موجود در سلول‌های بدن به صورت کامل تخلیه شوند. این مواد بعدها به کبد شما وارد خواهند شد و از آنها به منظور تهیه انرژی جهت انجام فعالیت‌های مختلف استفاده می‌شود.

لاغری با لیزر کم توان

شرایط لازم برای لاغری با استفاده از لیزر کم توان چیست ؟

اگر سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید و رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش کردن را در برنامه روزانه خود داشته باشید و از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید، می توانید برای چربی های موضعی خود از این روش کمک بگیرید.

نحوه لاغری با لیزر کم توان

در این روش بر روی پوست صفحات مستطیل شکلی قرار داده می شود. سپس با استفاده از دستگاه لیزر انرژی الکتروشیمیایی به شکل فوتونهایی (در محدوده 540 تا 830 نانومتر) به زیر پوست و در عمق حدود 5/0سانتیمتر تابش می شود. بر خلاف لیزرهای پرتوان که با بریدن بافت گرما تولید می کنند، در لیزرهای کم توان این اتفاق نمی افتد. بلکه این لیزرها در سلولها یک سری واکنشهای فوتوشیمیایی به راه انداخته که نتیجه آن تغییر در متابولیسم سلولی است. این لیزر بدون اینکه سلولها را از بین ببرد آنها را تخلیه می کند. محتویات این سلولها شامل اسیدهای چرب و تری گلیسرید وارد سیستم لنفاوی شده و از آنجا به سیستم گردش خون وارد می شوند. مقصد نهایی این ترکیبات کبد است. در کبد این ترکیبات متابولیزه شده و انرژی حاصل از آنها صرف فعالیتهای بدنی خواهد شد. نکته ای که باید مدنظر داشت این است که در استفاده از لیزر کم توان سلولهای چربی از بین نخواهند رفت. بلکه تنها اندازه آنها کوچکتر می شود، بنابراین چنانچه فرد مراقبت های تغذیه ای بعد از آن را رعایت نکند، بازگشت چربی های منطقه مورد نظر بسیار محتمل است.

مراقبت های بعد از لاغری با لیزر کم توان

کاندیدای مناسب لاغری موضعی با لیزر کم توان

در سال های اخیر، لاغری با استفاده از لیزر کم توان از جمله روش هایی می باشد که به سبب کم تهاجمی بودن و همچنین مزایای متعدد، مورد توجه افراد بسیار قرار گرفته است. در ادامه به فهرستی از کاندیدای مناسب جهت انجام این روش اشاره خواهیم کرد:
افرادی که از سلامت عمومی کافی و مناسبی برخوردار می باشند.

کاندیدای نامناسب لاغری موضعی با لیزر کم توان

آیا لاغری موضعی شکم و پهلو با لیزر ممکن است؟

لاغری با استفاده از لیزر کم توان برای کاهش چربی های موضعی کاربرد دارد، بنابراین هر کدام از قسمت های گوناگون بدن که درگیر چربی های موضعی و اضافه باشند، با استفاده از لیزر کم توان درمان خواهند شد.

جدیدترین روش لاغری با لیزر چیست؟

یکی از روش‌های جدید و نوین جهت حذف چربی‌‌های اضافه، لاغری با لیپو لیزر می‌باشد. در واقع روشی با کمترین حالت تهاجمی است که از گرمای لیزر در طول موج‌های متفاوت جهت آب کردن چربی اضافه استفاده می‌کنند.

عوارض لاغری با دستگاه لیزر کم توان

معمولاً لاغری با این دستگاه افراد را دچار عارضه های بسیاری نمی کند و در صورتی که نکات مراقبتی را انجام دهید نتیجه ای بسیار عالی نیز در انتظارتان می باشد؛ اما با همه اینها قرمزی و کبودی از جمله مواردی می باشد که افرادی که برای لاغری این تکنیک را انتخاب می کنند، ممکن است به آن دچار شوند.

هزینه لاغری با دستگاه لیزر کم توان

هزینه عمل لاغری با لیزر به عواملی از جمله اندازه و وسعت ناحیه مورد نظر، نوع دستگاه و پزشک مربوطه بستگی دارد.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08