آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زاویه سازی صورت / کانتورینگ صورت فرم دهی و تغییر زوایای صورت

کانتورینگ صورت فرم دهی و تغییر زوایای صورت

زوایای صورت توسط ژنتیک افراد تعیین می شود، به همین دلیل برخی از افراد دارای صورت استخوانی، چانه و گونه های برجسته هستند، در حالی که برخی دیگر دارای چهره گردتری با برجستگی های کمتر می باشند.کانتورینگ صورت، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک و یا زیبا سازی آن منجر می شود. این ناهنجاری ها می تواند به علت کمبود اسکلت، گردی صورت، کوتاه بودن اندازه هندسی فک و … باشد. کانتورینگ صورت هم از طریق روش‌های جراحی و هم از طریق روش‌ های بدون جراحی امکان‌ پذیر است. پزشک با توجه به نوع استخوان ‌بندی و میزان چربی در ناحیه فک و چانه بهترین روش زاویه سازی را پیشنهاد می‌ دهد. در این روش ، نقاطی از صورت که نقشی کلیدی در زیبایی صورت دارند برجسته تر می شوند تا تناسب آنها با بقیه اجزای صورت بیشتر شود. این نقاط می تواند زاویه فک، خطوط فک ، گونه و چانه باشد که با روش های مختلفی که برای زاویه سازی صورت به کار برده می شود، این اجزا در تناسب با هم برجسته شده و حالت زیبایی به صورت می دهند .

آنچه در این مطلب میخوانید

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت روشی است که به منظور زیبا سازی یا بهبود ویژگی های صورت و جوانسازی، تغییرات ظریف و مؤثری در صورت ایجاد می کند و به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که برای برقراری تقارن و تناسب به منظور ایجاد زاویه‌ ای زیبا در قسمت فک و چانه و همچنین جوانسازی پوست انجام می‌ گیرد.

تکنیک‌ های کانتورینگ صورت

روش‌ های مختلفی برای کانتورینگ صورت وجود دارد. از روش‌ های تهاجمی چون جراحی گرفته تا روش‌ های کم‌ تهاجمی مانند تزریق فیلر و بوتاکس. انتخاب هر کدام از این روش‌ ها با توجه به مزایا و معایبشان را بهتر است به پزشک بسپارید.

کانتورینگ و فرم دهی صورت

زاویه دادن به صورت با روش جراحی

زاویه سازی فک با جراحی تکنیک‌ های مختلفی دارد. پزشک با توجه به نوع مشکل و سن بیمار ممکن است از هر یک از این تکنیک‌ها یا ترکیب آنها استفاده کند. این تکنیک‌ها به شرح زیر هستند:
لیفت صورت و گردن: اگر پوست قسمت پایین صورت و گردن دچار افتادگی شده باشد، با این روش جراحی می‌توان خط فک را مشخص کرد. در بیماران با سن بالا معمولاً این تکنیک انجام می‌شود. در جراحی لیفت صورت جراح پوست، عضلات شل و چربی اضافی را از این ناحیه برمی‌دارد. نتایج این جراحی تا سال‌ها باقی می‌ماند.
بزرگ کردن چانه: اگر مشکل اصلی کوچک و عقب بودن چانه باشد، جراح باید این جراحی را انجام دهد. برش کوچکی داخل دهان ایجاد شده و پروتز سیلیکونی در جای مناسب قرار می‌گیرد. این پروتز شبیه به استخوان واقعی به نظر می‌رسد. پروتز باید روی استخوان فک بیمار قالب‌ گیری شود.
لیپوساکشن گردن: اگر چربی زیر چانه و فک زیاد باشد، برای زاویه سازی باید لیپوساکشن انجام شود. با برداشتن چربی گردن خطوط پنهان فک که از قبل داشتید، دوباره ظاهر می‌شود. برای انجام این جراحی باید ابتدا به وزن ایده‌آل برسید و پوست سفت و کشسان باشد. این روش به تنهایی زاویه سازی فک انجام نمی‌دهد، به همین دلیل معمولاً جراح آن را با روش‌های دیگر ترکیب می‌کند.

فرم‌ دهی صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش های فرم دهی صورت می باشد. این روش با استخراج چربی از بدن فرد و انتقال آن پس از آماده سازی به گونه انجام می‌شود. در واقع سلول های چربی با قابلیت تکثیر و تقسیم سلولی به ناحیه مورد نظر منتقل می‌شوند و علاوه بر افزایش حجم و فرم دهی، می‌تواند باعث جوانسازی پوست نیز شود. از ابتدایی ترین مرحله تزریق این روش می توان به خارج کردن چربی مورد نیاز از قسمت بدن فرد مراجعه کننده اشاره کرد که در اغلب موارد پزشک از نواحی نظیر لایه شکم یا کناره ران برای دریافت چربی مورد نیاز خود استفاده می کند. دومین مرحله از تزریق چربی صورت، آماده سازی چربی کشیده شده از نواحی بدن است که پزشک برای انجام این فرایند از دستگاهی به نام سانتریفیوژ استفاده می کند. این چربی به دست آمده در سرنگ های مخصوصی از جنس استیل به نواحی مختلف صورت تزریق می شوند. آخرین مرحله تزریق چربی صورت، تزریق چربی ها به نواحی مد نظر است.

کانتورینگ با تزریق فیلر و ژل

فیلرها موادی هستند که پر کننده‌ی پوست محسوب می‌شوند. ژل نیز یک نوع فیلر است. معمولاً فیلرها از مواد آبرسان ژل ‌مانندی چون هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. پزشک آن را در محدوده‌هایی که نیاز به جوانسازی و حجیم‌تر شدن دارند تزریق خواهد کرد. در این روش احتیاجی به بیهوشی نیست و دوران نقاهت خاصی نیز ندارد؛ ولی کانتور توسط ژل و فیلر مانند جراحی دائمی نیست. پوست صورت استریل شده و در ادامه، ناحیه فک به صورت موضعی بی‌ حس می‌ شود. تزریق ژل از طریق سرنگ‌ های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌گیرد.

کانتورینگ صورت با نخ لیفت

این روش یکی از محبوب ترین روش های استفاده شده در زاویه سازی صورت است. در این روش ابتدا پزشک، نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می کند. سپس با سوزن های نازک و مخصوص این کار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می کند. استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ ، آنی و قابل مشاهده است. این روش هیچگونه عارضه ای ندارد و باعث ایجاد زخم یا اسکار بر روی صورت نمی شود.

فرم‌ دهی صورت با استفاده از تزریق بوتاکس

بوتاکس که سم باکتری بوتولینوم است، به عنوان یک ماده ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تأیید قرار گرفته است. تزریق بوتاکس به عضلات ماستر (یکی از عضلات صورت که در زاویه فک قرار دارد) یک روش تزریقی رایج در جوانسازی صورت است. تزریق نوروتوکسین باعث تضعیف عضلات ماستر شده و باعث فرم‌دهی و لاغر شدن قسمت پایین صورت می‌گردد. افرادی که صورت آنها به شکل گرد یا مربع است، از این روش درمانی برای داشتن چهره‌ای باریک و جذاب استفاده می‌کنند. ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس به وسیله ی سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌شود. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌توان از بی حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

مراقبت‌ های قبل از کانتورینگ

مراقبت‌ های پس از کانتورینگ

ماندگاری کانتورینگ صورت

بسته به روشی که برای کانتورینگ صورت استفاده می‌شود ماندگاری آن نیز متفاوت است. در روش جراحی، اثر کانتور دائمی است. گاهی نتایج تزریق‌ ها و کانتورینگ‌ های کم تهاجمی تا سال‌ ها ماندگار است؛ اما بهتر است که هر سال یک ‌بار مورد بررسی قرار بگیرد.

میزان دردناکی کانتورینگ صورت

میزان دردناکی فرم‌ دهی صورت به روش انتخابی شما بستگی دارد. در روش جراحی چون جراحت زیاد است طبیعتاً دردناکی آن نیز بیشتر است ؛ اما روش‌ های کم‌ تهاجمی دیگر کانتور صورت درد چندانی ندارند. در تزریق فیلر، چربی یا بوتاکس از سوزن‌ هایی استفاده خواهد شد که ضخامت چندانی ندارند و تنها سوزش کمی احساس می‌ کنید. همان درد اندک هم با بی‌ حسی‌ های موضعی تعدیل خواهد شد.

افراد کاندیدای کانتورینگ صورت

عوارض کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت دوره نقاهت کوتاهی دارد و بعد از چند روز بهبودی کامل حاصل می شود. بروز قرمزی، کبودی، تورم و درد از عوارض احتمالی هستند در مدت کوتاهی برطرف می شوند. برخی از عوارض نادرکانتورینگ صورت شامل سروما (تجمع مایع زیر پوست)، هماتوم (خونریزی و خون‌مردگی زیر پوستی) ، عفونت و زخم ، برجا ماندن جای زخم خفیف روی پوست ، بی حسی دائمی و عدم تقارن می باشد.

هزینه‌ ی فرم‌ دهی وکانتورینگ صورت

هزینه‌ی کانتور کردن صورت بستگی به عوامل متعددی دارد:

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08