آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر درمانی پوست / لیزر کم توان چیست و چه کاربردی در جوانسازی پوست دارد؟

لیزر کم توان چیست و چه کاربردی در جوانسازی پوست دارد؟

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیاری به دنیا معرفی شده است. از جمله این اقدامات زیبایی، لیزر کم توان می‌باشد. لیزر کم توان یا لیزر سرد یکی از بهترین روش ها برای درمان مشکلات متعدد پوستی است. این نوع لیزر به تحریک، التیام و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند. لیزر کم توان ، ابزار مدرن و جدیدی است که به وسیله پرتوهای نور با طول موج‌ متناسب و متمرکز کاربردهای فراوانی در رفع مشکلات و ضایعات پوستی، جوانسازی و از بین بردن موهای زائد دارد. فواید این متد نوین از جمله اثربخشی بالا، درد کم و عدم آسیب‌ رسانی به پوست، توجه علاقه‌مندان به زیبایی را به خود جلب کرده و این روش را به یکی از محبوب ترین متدها، در میان بیماران و پزشکان بدل نموده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان (LLLT)، یک درمان از منبع نوری با قدرت کم است که یک طول موج کوتاه ایجاد کرده و هیچ گرما، صدا و لرزشی از خود ساطع نمی کند. به این نوع از لیزر فوتوبیولوژی یا تحریک زیستی نیز گفته می شود. لیزر کم توان به عنوان یک عامل ضد التهاب عمل می کند. از LLLT معمولاً با عنوان لیزر سرد نیز یاد می شود؛ زیرا در طول درمان احساس گرما ایجاد نمی کند.

عملکرد لیزر کم توان

در لیزرتراپی کم توان هیچ گونه گرمایی تولید نمی شود و روش درمان با امواج نور قرمز و مادون قرمز با طول و موج با سطح و توان پایین تر لیزر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش لیزر به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می شود و از لایه های پوست و بافت چربی زیر پوست تا عمق 2 تا 5 سانتی متر عبور می کنند و هنگامی که این انرژی جذب می شود و باعث تغییرات فیزیولوژیکی در سلول‌ های ناحیه مورد نظر و بهبود بافت های آسیب و صدمات التهاب، کاهش کلی درد می شود و نیازی به استفاده از دارو نبوده و هیپچ گونه عوارضی را در پی ندارد.

کاربرد های لیزر کم توان

کاربرد لیزر کم توان در جوانسازی پوست

مزایای لیزر کم توان

فیزیولوژی سلولی لیزرهای کم توان

به دنبال تابش فوتون های لیزر به سلول، پاسخ سلولی با فعال شدن فوتواکسپتورهای موجود در زنجیره تنفسی واقع در میتوکندری آغاز می شود و در اثر آن ردوکس سلولی تغییر حالت داده و همراه با تغییرات حالت غشاء سلولی با جابجایی کلسیم و تغییرات PH و فعال شدن CAMP و دوبلیکاسیون DNA منجر به ساخته شدن پروتئین می شود، به این ترتیب پاسخ های سلولی از سطح سلولی به سطح بافت و ارگان کشانده می شود و اثراتی مانند ضد التهاب، ضد ادم و تورم، بی دردی، تکثیر سلولی، نئوواسکولاریزاسیون و تسریع در ترمیم، شیفت متابولیسم به سمت هوازی و متعادل کردن سیستم ایمنی حاصل می آید. در کل پاسخ فیزیولوژیک بافت برای لیزرهای کم توان شامل موارد زیر می باشد:

اﻧﻮاع ﻟﯿﺰر ﮐﻢ ﺗﻮان

لیزرهای کم‌توان از نظر نحوه تولید و ساختار همانند لیزرهای پرتوان هستند با این تفاوت که توان آنها پایین و اغلب در محدوده میلی ولت است، این لیزرها به نامهای :

نحوه لیزر تراپی پوست

لیزرتراپی با تکنیک های متفاوت بسته به نوع جراحت انجام می شود. ناحیه مورد نظر تمیز می شود و بیمار از عینک ایمنی جهت جلوگیری از نور لیزر استفاده می کنند و با توجه به نوع درمان مقدار زمان مشخصی تعیین گشته و نور با طول موج مخصوص به ناحیه مورد نظر تابانده می شود.

مراقبت های بعد از لیزر کم توان

طول دوره درمان با لیزر کم توان

تعداد جلسات لیزر درمانی معمولاً توسط پزشک متخصص در این زمینه تعیین می‌شود. طول مدت درمان با این روش در حدود 1 تا 2 ساعت است.

موارد منع جوانسازی با لیزر کم توان

ﻋﻮارض ﻟﯿﺰر ﮐﻢ ﺗﻮان

برای لیزر درمانی حتماً باید به افراد متخصص و ماهر مراجعه کنید. اگر لیزر درمانی طبق اصول و استانداردهای مورد نظر انجام نشود می‌تواند باعث عوارضی مثل زخم، التهاب و عفونت شود. شایع‌ ترین عوارض جانبی لیزر درمانی التهاب خارش است که معمولاً پس از چند روز یا چند هفته از بین می‌رود. در مواردی هم دیده شده که لیزر درمانی باعث تیرگی پوست و ایجاد کیست شده است. بیشترین عوارض ناشی از لیزر درمانی به خاطر استفاده از انرژی بیشتر از ‌اندازه لازم و یا نوع لیزر نامتناسب با نوع درمان و عارضه بوده است.

هزینه لیزر کم توان

هزینه جلسات لیزر به عوامل مختلفی مانند تعرفه های کلینیک، تخصص پزشک، تجهیزات و دستگاه های مصرفی، نواحی تحت درمان و … بستگی دارد.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08