آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک و مک / کک و مک صورت چیست و چگونه درمان می شود؟

کک و مک صورت چیست و چگونه درمان می شود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

پوست از اعضای مهم بدن است که از میزان حساسیت بالایی برخوردار بوده و به لحاظ درونی و بیرونی آسیب پذیر است. پوست از سلول‌ هایی ساخته شده‌ است که ملانوسیت نامیده می‌ شوند و رنگدانه ملانین را می‌سازند. ملانین به حفاظت پوست در برابر اشعه‌ های ماوراء‌ بنفش خورشید کمک می‌ کند. کک و مک عموماً در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید روی پوست افرادی ایجاد می‌شود که از نظر ژنتیک و ارثی مستعد ابتلا به این عارضه پوستی هستند. کک و مک‌ ها تجمعات ملانینی روی لایه خارجی پوست هستند. کک و مک به لکه‌ های کوچک، صاف، قهوه‌ ای رنگ و دایره‌ای شکلی گفته می‌شود که معمولاً اندکی تیره‌ تر از پوست اطراف هستند. بیشتر لک ها در معرض نور آفتاب در قسمت هایی مثل صورت، گردن، ساعد و پشت دست ها ایجاد می شوند. این لکه‌ ها بی‌ ضرر هستند و برای سلامتی شما هیچ خطری ندارند، با این حال، اگر از وجود کک و مک پوستی خود رنج می‌برید، می‌توانید با استفاده از روش‌ های ایمن، کک و مک را از بین ببرید. البته اینطور نیست که با انجام یک روش به صورت قطعی بتوانیم کک و مک صورت را از بین ببریم. بسته به شرایط مختلفی مانند نوع پوست و میزان کک و مک و آسیب وارده به پوست می توان از روش های مختلفی استفاده کرد و شرایط بهتری را برای پوست ایجاد کرد.

علت ایجاد کک مک

تغییرات هورمونی باعث تشکیل و فعالیت ملانین می‌شوند. زمانی که پوست ملانین بیش از حد تولید می‌ کند، نتیجه آن ایجاد کک‌ و مک می‌ شود.

درمان کک و مک صورت

افراد مستعد کک و مک

بهترین روشهای رفع کک و مک صورت

ترتینوئین یک ماده‌ی شناخته شده برای کمک به پاکسازی لکه‌ های تیره ناشی از افزایش سن، آکنه ولگاریس، کک و مک و سایر موارد می‌باشد. ترتینوئین را باید در زمان خواب روی پوست استفاده کرد (این ماده در طول روز نباید استفاده شود). ترتینوئین را روی پوست هم زمان با دیگر محصولاتی که شامل بنزوئیل پراکسید یا اسید گلیکولیک هستند، استفاده نکنید. ابتدا صورت خود را بشویید و سپس اجازه دهید تا ترتینوئین به مدت حداقل 30 دقیقه روی پوست باقی بماند.

لایه‌ برداری با مواد شیمیایی یک روش بسیار کارآمد برای درمان لک صورت و برطرف کردن کک و مک و خال‌های پوست است. در این روش، ابتدا ماده مورد استفاده برای لایه‌ برداری با غلظت بیشتری بر روی کک و مک‌ ها مالیده می‌ شود و در مرحله بعد تمام سطح پوست به طور یکنواخت با این ماده پوشانده می‌ شود. به این ترتیب، اثر درمانی ماده لایه‌ بردار در بهبود ساختار پوست و کم رنگ کردن یا رفع کامل کک و مک‌ ها مشاهده خواهد شد.

امواج رادیو فرکانسی (RF) برای از بین بردن لکه‌های ناشی از افزایش سن استفاده می‌شوند. رادیو فرکانسی (RF) پس از اعمال بیهوشی موضعی انجام می‌گردد. پس از درمان علائمی مانند تورم جزئی یا قرمزی ممکن است به نظر برسند که این علائم ظرف مدت چند روز بهبود می‌یابند.

کک و مک صورت را می‌توان با لیزر لایه بردار درمان کرد. انرژی نور خارج شده از لیزر موجب شکستن رنگدانه و تبدیل آن به میکرو ذرات می‌شود. پس از آن، مکانیسم طبیعی بدن این میکروذرات را جذب کرده و آنها را از بین می‌برد. برای کاهش یا از بین بردن هر گونه ناراحتی، یک کرم بیحس کننده موضعی 30 دقیقه قبل از شروع درمان در ناحیه هدف استفاده می‌شود. معمولاً بلافاصله پس از درمان با لیزر احتمال خاکستری شدن یا سفید شدن موقت ضایعه وجود دارد. سپس این ناحیه به حالت قرمزی که شبیه آفتاب سوختگی است، تغییر رنگ می‌دهد. بسته به شدت ضایعات رنگدانه قرمزی پوست ناحیه‌ی تحت درمان ممکن است برای مدت 2 تا 7 روز طول بکشد. ضایعات رنگدانه‌ای با گذشت 7 تا 10 روز پس از لیزر درمانی تیره‌ تر شده و سپس پوسته پوسته یا محو می‌شوند. پس از آن، پوست طبیعی و تازه رشد می‌کند و جایگزین کک و مک های از بین رفته می‌شود.

مزوتراپی روشی است که در آن مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مورد نیاز پوست به صورت مستقیم و مکرر به صورت تزریق می‌شود. این داروها از طریق سوزن‌های بسیار ریزی، در حجم کم و در دفعات زیاد به صورت تزریق می‌شود. در این روش مواد مورد نیاز پوست از طریق سوزن‌ های بسیار نازک به زیر پوست تزریق می‌شود و همین باعث می‌شود تا تمامی ویتامین‌ ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست تأمین شود و مشکلات پوستی بیمار سریعاً بهبود یابد.

آی پی آل (IPL) مشابه لیزر عمل می‌کند. نور توسط سلول‌های هدف خاص دارای رنگ در پوست جذب می‌شود. سپس انرژی نور به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود تا بتواند منطقه‌ی هدف خاصی را تحت تأثیر قرار دهد. آی پی آل دقیقاً همان لیزر نیست؛ زیرا آی پی آل طول موج‌ های رنگی بسیاری را در هر پالس رها می‌کند در حالی که لیزر تنها قادر به ارائه یک طول موج است. تعداد بیشتری از آی پی آل ها قادر به نفوذ بدون استفاده از انرژی بیش از حد هستند؛ زیرا این دستگاه‌ها مجهز به یک فیلتر برای اصلاح انرژی خروجی جهت درمان مناطق خاص می‌باشند. آی پی آل قادر به هدف قرار دادن اجزای خاصی از پوست که نور را جذب می‌کند، می‌ باشد. درمان با آی پی آل بدون از بین بردن اپیدرم (لایه‌های فوقانی پوست)، درم (لایه‌های عمقی‌ تر پوست) را هدف قرار می‌ دهد. به همین دلیل است که از آن به عنوان روش متداول غیرتهاجمی یاد می‌ شود. مزیت استفاده از آی پی آل روی سطح آسیب دیده این است که آی پی آل حداقل آسیب را ایجاد می‌کند.

مراقبتهای بعد از رفع کک و مک صورت

عوارض رفع کک و مک

ممکن است بعد از جلسه درمان پوست شما کمی قرمز باشد و به دلیل وجود پوسته‌های تیره‌رنگ روی پوست، بلافاصله بعد از درمان، به نظر بیاید که وضعیت لکه‌ های پوستی بدتر شده است؛ اما این پوسته‌ ها بعداً از پوست جدا می‌شوند و پوست بدون لکه از زیر آنها آشکار می‌ شود.

هزینه درمان کک و مک

عوامل متعددی در تعیین هزینه رفع کک و مک دخالت دارند. تعداد کک و مک، نوع روش مورد استفاده، دستمزد پزشک و تعداد جلسات نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان کک و مک دارد.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر کاشت مو و ابرو ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08