آدرس مطب دکتر مزروعی در اصفهان تلفن مطب دکتر اکبر مزروعی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / بهبود رشد موها با لیزر کم توان

بهبود رشد موها با لیزر کم توان

آنچه در این مطلب میخوانید

مو از یک ریشه در انتهای فولیکول زیر پوست رشد می کند. خون در پوست سر به فولیکول رفته و اکسیژن و مواد مغذی را برای ریشه مو تأمین می کند که به رشد موها کمک می کند. موی بلند برای بسیاری از افراد اهمیت فراوانی دارد و به دنبال روشی برای افزایش سرعت رشد موهایشان هستند. رشد مو به عوامل متعددی مانند سن ، نژاد و رنگ پوست‌ های مختلف و وضعیت سلامت بدن وابسته است. عوامل بیرونی بسیاری نیز همچون نحوه مراقبت روزانه از مو، استفاده از مواد شیمیایی یا حرارتی و … می‌ توانند اثرات بسزایی در کاهش یا افزایش رشد مو داشته باشند. یکی از راه های مؤثر رشد موها، لیزرتراپی یا همان لیزر سرد می باشد که نوعی لیزر با انرژی نوری تولید شده می باشد. دستگاه لیزرتراپی اثر گرمایش ندارد؛ بنابراین هیچ یک از آسیب های مربوط به سوختگی پوست با لیزر در بیمار ایجاد نمی شود. دستگاه های لیزرتراپی از لیزرهایی با سطح انرژی نوری و جریان کم که خاصیت درمانی دارند، برای رفع مشکل مو بهره می برند.

تاثیر و کاربرد لیزر تراپی مو

در طول جلسه درمان، دستگاه لیزردرمانی بالای سر قرار می‌گیرد. کلاهک لیزری یک ابزار ثابت است که در آن تعدادی دیود لیزری قرار دارد. دیود ها طول موج و فرکانس به خصوصی از نور را منتشر کرده و به این ترتیب باعث درمان فولیکول‌ های مو با نور کم توان می‌شوند. موقعی که زیر دستگاه قرار دارید چیزی را احساس نکرده و جلسه درمان حدوداً 25 دقیقه طول می‌ کشد.

مراقبت های بعد از لیزرتراپی مو

تا 48 ساعت از حضور در اماکنی نظیر استخر، سونا، جکوزی خودداری کنید.
به هیچ عنوان در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. گرم شدن سطح پوست سر، تأثیرات لیزر را از بین می‌برد.
دارو و پمادهایی که توسط پزشک تجویز شده‌ است را خریداری و به موقع مصرف کنید.
ژل‌های مرطوب کننده و آنتی بیوتیک ها را طبق نظر پزشک خود مصرف کنید.
در این مدت از کشیدن سیگار خودداری کنید.

رشد موها با لیزر کم توان

زمان نتایج لیزر تراپی مو

ظرف مدت زمان سه ماه می‌توان نتایج درمان را مشاهده نمود. فولیکول مو برای شروع مجدد تولید مو به زمان نیاز دارد و مدتی طول می‌کشد که ساقه‌ ی مو از پوست سر عبور کند و تا حدی که قابل رؤیت و تشخیص باشد، رشد کند. معمولاً بعد از سه ماه از شروع درمان، بیمار اولین نشانه‌های اثربخشی لیزردرمانی را مشاهده خواهد کرد و ظرف مدت زمان شش ماه به نتایج نهایی درمان خواهد رسید. به طور معمول پس از 3 ماه علائم اولیه تأثیر لیزر بر ریزش مو نمایان می شود. از آنجا که فرآیند رشد مو کمی زمانبر است، می توان گفت مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج نهایی لیزرتراپی درمان ریزش مو حدود 6 ماه است. نتیجه حاصل از لیزرتراپی ریزش مو، در صورت شرکت در تمام جلسات تجویزی پزشک و رعایت نکات مراقبتی که توصیه کرده است، تا مدت زمان زیادی می تواند ماندگار باشد .

لیزر تراپی مو برای چه کسانی مناسب است؟

معمولاً محدودیتی برای انجام لیزرتراپی مو در راستای کاهش ریزش مو در نظر گرفته نمی شود و تمامی افرادی که به مشکل ریزش و کم پشتی مو دچار هستند، می توانند نسبت به انجام آن اقدام نمایند؛ اما لازم است بدانید که این روش برای افرادی که از شرایط لازم برای کاشت مو برخوردار نیستند بسیار کارآمد می باشد. بهترین کاندیدای لیزرتراپی مو را می توان به صورت زیر شرح داد:

تعداد جلسات لیزر تراپی مو

تعداد جلسات لیزرتراپی با توجه به وسعت ناحیه، نوع دستگاه لیزر و واکنش بدن به عمل لیزرتراپی تعیین می شود؛ بنابراین برای افراد مختلف، تعداد جلسات متفاوتی جهت لیزرتراپی نیاز است.

عوارض لیزرتراپی مو

لیزرتراپی روشی کاملاً ایمن و غیرتهاجمی در برابر ریزش مو است که برخلاف دارو درمانی یا عمل‌های جراحی هیچ عوارض جانبی نامطلوبی مانند تحریک شدید پوست، اختلال جنسی، عفونت و جای زخم به دنبال ندارد و فعالیت روزمره را مختل نمی‌کند. سازمان جهانی غذا و دارو FDA دستگاه لیزرتراپی را به عنوان تکنولوژی مدرن و ایمن تأیید کرده است و استفاده آن تا سه بار در هفته را مجاز دانسته است.

هزینه هر جلسه لیزر تراپی مو

هزینه لیزر تراپی مو در هر جلسه متفاوت است. از عوامل تأثیرگذار بر قیمت لیزرتراپی مو میتوان به مواردی مانند نوع لیزر، جلسات لیزر تراپی، ناحیه تحت درمان، تجهیزات مراکز درمانی، دستمزد متخصص و ناحیه جغرافیایی اشاره کرد.

در کلینیک پوست و زیبایی دکتر اکبر مزروعی علاوه بر درمان جوش و جای جوش ، لیفت با نخ ، تزریق ژل ، بوتاکس و چربی نیز با بهترین نتایج قابل انجام می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 33292300 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، میدان نگهبانی ، ساختمان خاطره ، طبقه دوم بانک سپه ، واحد 5
تلفن : 33292300

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانیدهر آنچه باید درباره کاشت مو به روش FIT باید بدانید

کاشت مو به روش FIT یکی از پیشرفته ‌ترین و کم ‌تهاجمی ‌ترین روش ‌های ترمیم مو است که به طور گسترده‌ ای برای بازگرداندن موهای از دست رفته استفاده می‌ شو ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟کاشت مو به روش SUT (اس یو تی) چیست و چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش SUT نیازی به برش‌ های بزرگ یا بخیه نیست، بنابراین دوره بهبودی کوتاه‌ تر و نتایج کاشت موی طبیعی ‌تری خواهید داشت . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

کاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازمکاشت ابرو به روش FUT مزایا،عوارض و مراقبت های لازم

کاشت ابرو به روش FUT از روش ‌های پیشرفته و موثر برای بازسازی و پرپشت کردن ابروها است که در سال‌ های اخیر به دلیل نتایج طبیعی و دائمی خود محبوب شده اس ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08